خواص بی نظیر قهوه اسپرسو ؛ از تقویت حافظه تا کمک به لاغری

خواص بی نظیر قهوه اسپرسو ؛ از تقویت حافظه تا کمک به لاغری

خواص بی نظیر قهوه اسپرسو باعث شده تا درصد بالایی از مردم دنیا در روز از آن استفاده کنند. همه خواص قهوه اسپرسو از تقویت حافظه تا درمان کبد و لاغری را اینجا بخوانید

دنیای قلم -قهوه اسپرسو نوعی قهوه فرانسوی است که نوشیدن آن خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. شاید قابل باور نباشد اما قهوه اسپرسو هم باعث کاهش وزن می شود و هم حافظه را تقویت می کند. 
خواص بی نظیر قهوه اسپرسو را اینجا بخوانید. 


 تقویت حافظه بلند مدت:

نشان داده شده است که نوشیدن اسپرسو می تواند به حافظه شما کمک کند. نه تنها به حافظه ی مغز شما کمک می کند تا اطلاعات را ذخیره کند بلکه می تواند در بازیابی و استفاده از آن اطلاعات نیز به شما کمک کند. اگر در هنگامی که برای آزمون مشغول مطالعه هستید، مقداری اسپرسو بنوشید و درست قبل از امتحان مقداری دیگر اسپرسو بنوشید، این نوشیدنی به شما کمک می کند تا موارد را بهتر به یاد آورید.

خواص قهوه اسپرسو برای کبد


قهوه اسپرسو برای بهبود تمرکز:


نوشیدن اسپرسو به شما انرژی زیادی می دهد. این انرژی می تواند عملکرد تمرکز بر روی اعمال روزانه را برای مغز شما تسهیل کنید. اسپرسو باعث آغاز ترشح دوپامین دز مغز شما شده و به تمرکز کمک می کند.

یک فنجان اسپرسو می تواند تغییر زیادی در بازده شما ایجاد کند. به یاد داشته باشید که مصرف اسپرسو را به یاد داشته باشید! یک استراحت شبانه نیز گامی مهم برای قوی نگه داشتن تمرکز است.

 


تمرکز بالاتر با دبل اسپرسو


بسیاری از اسپرسو دوست‌ها، صبحشان را با یک شات از این قهوه آغاز می‌کنند. شاید برای آنها، مصرف اسپرسو در ابتدای روز تنها یک عادت باشد، اما محققان می‌گویند این عادت می‌تواند تمرکز آنها در ساعات باقی‌مانده روز را بالا ببرد و بر عملکردشان تاثیری مطلوب بگذارد.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، مصرف کافئین عوارض ناشی از ابتلا به سندرم خستگی مزمن را کاهش و توجه و هوشیاری را افزایش می‌دهد. آنچه مسلم است، این است که تاثیر کافئین بر فرایندهای نورو شیمیایی مغز، اصلی‌ترین دلیل ایجاد چنین تاثیری است. مصرف قهوه، به ویژه قهوه اسپرسو، دوپامین زیادی را آزاد می‌دهد و همین اتفاق تمرکز و توجه را افزایش می‌دهد. 

 

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

باتوجه به آنچه که گفتیم، نوشیدن هر روز یک شات دبل اسپرسو، می‌تواند عملکرد افراد در انجام کارهایشان را بهبود دهد؛ اما این واقعیت قرار نیست شما را به مصرف بی‌رویه قهوه تشویق کند. گرچه مصرف یک شات اسپرسو می‌تواند قدرت ذهن را افزایش دهد اما وارد کردن حجم زیادی از این قهوه به بدن، به جای بالا بردن تمرکز، تشویش و آشفتگی را به جای مصرف کنندگانش می‌اندازد.

پس برای جلوگیری از به لرزه افتادن دست‌هایتان و هجوم اضطراب و احساس تنش، به همان یک تا دو فنجان روزانه وفادار باشید و بیشتر قهوه مصرف نکنید.

 


همراهی برای کاهش وزن


شما نمی‌توانید با خوردن یک شات دبل اسپرسو و بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در سبک زندگی‌تان، چربی‌های اضافه را آب کنید. اما اگر قصد کاهش وزن داشته و به برنامه‌ای برای پایین آوردن وزن پایبند باشید، با مصرف قهوه اسپرسو می‌توانید به این روند سرعت دهید.

محققان می‌گویندمصرف قهوه قبل از انجام تمرینات ورزشی، اثربخشی ورزش را بیشتر می‌کندو حتی توصیه می‌کنند که برای کاهش درد و خستگی ناشی از ورزش، ۳۰ دقیقه قبل از شروع آن، یک شات اسپرسو بنوشید.

 

 

با توجه به بررسی‌های انجام شده، کسانی که در کنار ورزش روزانه، رژیم غذایی سالمی را رعایت می‌کنند و هر روز هم قهوه اسپرسو می‌نوشند، زودتر به تناسب اندام دست پیدا می‌کنند و سوخت و ساز بدنشان، نسبت به آنهایی که با قهوه میانه‌ای ندارند، بالاتر می‌رود.

 


با اسپرسو؛ بدون دیابت


مطالعات انجام شده در مورد تاثیر مصرف قهوه، نشان می‌دهد که این نوشیدنی محبوب، تنها بر سلامت مغز تاثیر نمی‌گذارد و علاوه بر همه فوایدی که دارد، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را هم کاهش می‌دهد.

 

 

محققان، گروهی از زنان را در یک دوره چهار ساله مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند زنانی که هر روز بیشتر از یک فنجان قهوه مصرف می‌کرده‌اند، ۱۱ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت قرار گرفته‌اند.

آنها رابطه کاملا شفافی را میان مصرف قهوه و کم شدن خطر ابتلا به این بیماری فرساینده کشف کردند و به همین دلیل نوشیدن یک شات اسپرسو در روز را به کسانی که نگران بالا رفتن بی‌رویه قند خونشان هستند توصیه می‌کنند.

 

 

البته از نظر آنها تنظیم سوخت و ساز بدن، یکی از دلایلی است که لزوم مصرف قهوه را تایید می‌کند، اما برای ایجاد چنین تعادلی، نباید به نوشیدن بی‌رویه قهوه رو آورد و با وابستگی غیرقابل کنترل به آن، این نوشیدنی را به بهانه‌ای برای آسیب رساندن به بدن تبدیل کرد.

 


کالری کم قهوه اسپرسو:


کیفیت خوب اسپرسو حقیقتی است که شما می توانید از فواید آن بدون نگرانی درباره مصرف بیش از حد کالری، بهره مند شوید. حتی مقدار زیادی از اسپرسو می تواند مفید و بدون ضرر باشد. مقدار کالری با میزان مصرف اسپرسو ارتباط مستقیمی دارد. اما هر سی گرم آن در حدود فقط 3 کالری انرژی دارد.

این خاصیت اسپرسو که بخش سلامت نمناک عنوان کرده است به یک انتخاب قوی برای شروع روز تبدیل کرده است . هم چنین اسپرسو می تواند در ساعات بعدازظهر که انرژی کاهش می یابد، آن را افزایش دهد.

منبع: timesofindia

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.