بیوگرافی شقایق دهقان بازیگر سریال «نون. خ»

بیوگرافی شقایق دهقان بازیگر سریال «نون. خ»

بیوگرافی شقایق دهقان که در سریال «نون. خ» نقش متفات و جدی دارد را در این مطلب بخوانید.

دنیای قلم-  شقایق دهقان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 4 اسفد 1357 در آلمان است. او سه ماه بعد از تولد هم‌زمان با اتمام تحصیلات پدرش به همراه خانواده به ایران بازگشت. مدت 6 سال به‌دلیل کار پدرش در یکی از شهرهای شمال ایران ساکن شدند و سپس به تهران آمدند.
این بازیگر کشورمان دو خواهر و یک برادر دارد و شقایق دومین فرزند خانواده است.
شقایق دهقان علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی هم تبحر دارد و از خصوصیات اخلاقی او این است که ارتفاع ترس دارد.

شقایق دهقان فعالیت سینمایی خود را از سال 1378 با بازی در فیلم زیر نور ماه ساخته رضا میرکریمی آغاز کرد.و با سریال شب های برره مهران مدیری به خوبی شناخته شد.

 

 

آغاز کار هنری شقایق دهقان

 

شقایق دهقان

 

وی کارهای هنری را در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد؛ زمانی که برای گذراندن اوقات فراغت در یکی از کلاس‌های عروسک‌گردانی فرهنگ سرای امیرکبیر ثبت نام کرده بود (تابستان ۱۳۷۴). دو سال بعد، هم‌زمان با امتحانات نهایی سال چهارم دبیرستان از طرف معلمی که در آن کلاس با او آشنا شده بود به یک گروه تئاتر عروسکی که برای جشنواره عروسکی آماده می‌شدند معرفی شد و آغاز به کار کرد. سپس از طریق یکی از همکارهایش به گلچهره سجادیه معرفی شد و با همکاری با گروه او اجرای یک نمایش جدی را تجربه کرد. در همین زمان کار نوشتن برای برنامه کودک را هم انجام می‌داد. پس از آن به پیشنهاد یکی از کارگردان‌های گروه کودک تلویزیون در سریال او بازی کرد و بدین ترتیب کارش را در تلویزیون با فعالیت در گروه کودک آغاز کرد و به قول خودش «عضو جدایی‌ناپذیر خانوادهٔ تلویزیونی‌ها» شد. در این بین در دو کار سینمایی هم بازی کرد: زیر نور ماه و نقش کوتاهی در فیلم سیندرلا. 

 

 

ازدواج با پیمان قاسم خانی

 

شقایق دهقان

 

در پاییز سال ۱۳۸۱ پیشنهاد بازی در مجموعهٔ طنز پاورچین را پذیرفت و در پی آشنایی با مهراب قاسم‌خانی، نویسنده و طراح صحنه این مجموعه، زندگی مشترک خود را با او آغاز کرد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام نویان است. نخستین تجربهٔ بازیگری شقایق دهقان به همراه همسرش مهراب قاسم خانی در فیلم ناگهان درخت ساختهٔ صفی یزدانیان در سال ۱۳۹۷ به وقوع پیوست و این زوج هنرمند برای نخستین بار در کسوت بازیگر در کنار هم قرار گرفتند.

 

 

نظر شقایق دهقان درباره سریال «نون. خ»

 

شقایق دهقان

 

شقایق دهقان بازیگر سریال «نون. خ» درباره این مجموعه اظهار کرد: «نون. خ»  سریال جذاب و شیرینی است و فصل جدید آن هم به همین شکل ادامه خواهد داشت.

او درباره نقش خود در فصل جدید این سریال گفت: نقش من محوریت خاصی ندارد؛ اما چیزی که نون. خ را جذاب کرده فرهنگ و گویش افراد است.

دهقان در پایان گفت: «نون. خ» یک سریال سرگرم‌کننده است و فکر می‌کنم مخاطبانش حتماً سر ساعت آن را دنبال خواهند کرد و از دیدن آن لذت می برند.

بازیگر سریال «نون.خ» تاثیر خانواده در این اثر را بالا دانست و تاکید کرد: اهمیت خانواده در سریال «نون.خ» بسیار زیاد است، شخصا فکر می کنم که موضوعیت خانواده بسیار جای داستان پردازی و نگارش دارد، مهمترین واحد تشکیل دهنده اجتماع خانواده است، اگر همه چیز در خانواده درست باشد آن جامعه درست خواهد بود، به نظر من فرهنگ سازی در قبال خانواده یکی از وظایف آثار تلویزیونی است که در «نون.خ» به خوبی شاهد آن هستیم. 

 

 

نقش جدی شقایق دهقان در سریال «نون. خ»

 

شقایق دهقان

 

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره کاراکتر جدی خود در سریال «نون.خ» ادامه داد: واقعیت امر اینکه من آن چیزی را بازی می کنم که در فیلمنامه نوشته شده است، حال من می توانم بازی در اثر را قبول کنم یا خیر. در سریال «نون.خ» که یک کمدی موقعیت است، کاراکترها تا حدی شیرین و جذاب هستند که من ترجیح دادم نقشی را بازی کنم که در راستای داستان حرکت می کند، به شخصه آنچه برای من اهمیت دارد کلیت اثر است و دوست دارم مخاطب با یک کلیت خوب روبه‌رو شود. 

 

 

فیلم های سینمایی شقایق دهقان 

گذرموقت (۱۳۹۴)افشین هاشمی
شرف خانواده فاضل(۱۳۹۳)پوریا جاویدپور
آتیش بازی(۱۳۹۲)بهمن گودرزی

گنجینه جواهر پشته(۱۳۹۰)نادر مقدس
شیرین (۱۳۸۷) عباس کیارستمی
زیر نور ماه(۱۳۷۹)رضا میرکریمی

 

شقایق دهقان

 

سریالهای شقایق دهقان 

سر به راه (1393)
یادداشت های یک زن خانه دار (1393)
قایم موشک
پژمان (1392)
مهرآباد (1392)
دزد و پلیس 1391
مسیر انحرافی1391
ساختمان پزشکان1390
مرد هزار چهره 1387
شب می گذرد  1387
مسافران 1388
زن بابا 1389
باغ مظفر 1385
شب های برره  1384
کوچه اقاقیا 1382
پاورچین  1381
مثل زندگی 1379
دختران 1379 به عنوان بازیگر مهمان
بیست 1377

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سریال نوروزی «نون خ» + تیزر

 

 

نویسندگی

کمربندها را ببندیم (یکی از نویسندگان)
نقطه چین (مهران مدیری)
دورهمی (مهران مدیری)
شب‌های برره (یکی از نویسندگان در چندین قسمت)


 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.