جزئیاتی از فصل سوم سریال نوروزی «نون خ» + تیزر

جزئیاتی در رابطه با فصل سوم سریال نوروزی «نون خ» را در این مطلب بخوانید.

دنیای قلم- فصل سوم سریال تلویزیونی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی محصول ۱۳۹۹ است که از اول فروردین از شبکه یک سیما پخش می شود. شبکه تماشا هم این سریال را در ساعت ۲۴ به روی آنتن می برد. ناگفته‌هایی از این سریال را در این مطلب بخوانید.

 

 

داستان سریال «نون خ»

داستان نون خ با محوریت فردی به نام نور الدین خانزاده، به تصویر کشیده شده است. نوری صاحب یک کارگاه فرآوری تخمهٔ آفتاب‌گردان در کردستان است. هم‌محلی ها و هم شهری هایش، محصول تخمهٔ آفتاب‌گردان شان را به نورالدین فروختند و نوری هم آن را به شخصی فروخته که در تهران زندگی می کند. در قسمت های ابتدایی فصل یک مردم روستا متوجه می شوند که میرزایی از دنیا رفته است.

 

نون خ

 

«نون خ» مخفف چیست؟

در ادامه داستان این سریال وقتی اهالی روستا متوجه می شوند میرزایی از دنیا رفته‌ است، به تکاپو می افتند تا پولشان را از نوری بگیرند و عده ای هم فکر می کنند که خود نوری این پول ها را برداشته است و با طعنه ای به ماجرای اختلاس هایی که در این چند ساله در وضعیت کشور بوجود آمده است و با توجه به اینکه معمولا نام اختلاس کنندگان را با نام مخفف شان صدا می زنند، اهالی روستا نیز در جمع خودشان نورالدین خانزاده را «نون خ» خطاب می کنند.

 

 

مکان های فیلمبرداری سریال «نون خ»

بخش مهمی از «نون خ» در فصل اول در کرمانشاه مقابل دوربین رفته بود. در فصل دو هم به همین صورت بود اما در فصل سه به دلیل شیوع کرونا گروه تولید تصویربرداری را در تهران و منطقه خجیر ادامه دادند. به این صورت که در خجیر لوکیشن هایی طراحی و اجرا شد که فضا را تا حدی شبیه به روستای نورالدین خانزاده در کرمانشاه کرده بود.

 

نون خ

 

داستان فصل سوم سریال «نون خ»

داستان فصل سه سریال «نون خ» در ادامه فصل های قبلی است. ماجراهایی بین نوری و اهالی روستا که هر کدامشان برای خود داستانی مجزا دارند. از کیوان پدر مهیار گرفته و ماجرای اعتیادش و در ادامه ازدواج و دیگر اتفاق های روستای «نون خ». از سویی سلمان خواستگار یکی از دخترهای نورالدین است که مجدانه تصمیم دارد با دختر نوری ازدواج کند و ماجراهایی پیرامونش شکل می گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سریال نوروزی «نون خ»

 

 


بازیگران فصل سوم سریال «نون خ»

در این سریال بازیگرانی همچون حمیدرضا آذرنگ، هدیه بازوند، پاشا جمالی، سیروس میمنت، شقایق دهقان، حمید لولایی به ایفای نقش می‌پردازند. علی صادقی که در فصل اول حضور پررنگی داشت، در فصل دوم از تیم سازنده جدا شد اما او دوباره و در فصل سوم به این جمع بازگشته است. خبرهایی نیز از پیوستن اکبر عبدی به فصل جدید این سریال به گوش می‌رسید که بعدها حضور ایشان منتفی شد.

شیدا یوسفی،‌ صبا ایزدپناه،‌ فریده سپاه منصور، هومن حاجی عبداللهی و نعیمه نظام دوست از جمله بازیگرانی بودند که تنها در فصل ابتدایی این سریال حضور داشتند. یوسفی و ایزدپناه از دختران نوری بودند، سپاه منصور مادر همسر نوری، حاجی عبداللهی نیز که داور فوتبال و حاج آقا میرزایی بود و نظام دوست که نقش همسر پسرعموی نوری را ایفا می کرد. این بازیگران در فصل دو و سه حضور نداشتند و بازیگران دیگری جایگزین آنها شدند.

 


سریال های نوروزی آقاخانی

بیمار استاندارد و راه در رو از سریال هایی بودند که به کارگردانی و بازی آقاخانی برای نوروز تهیه و پخش شدند. او یکبار در سال ۸۹ و یکبار در سال ۹۴ تجربه حضور در سریال های مناسبتی برای نوروز را دارد. اما بعد از آغاز تولید نون خ این سریال به یکی از گزینه های اصلی نوروز تبدیل شد.

 

نون خ

 

هومن حاجی عبدالهی در قامت یک روحانی

حاجی عبداللهی که با ایفای نقش در سریال پایتخت به خوبی دیده شد و قبل از آن صداپیشگی عروسک پنگول را به عهده داشت،‌در این سریال نوروزی برای اولین بار در کارنامه کاری خود در قالب نقش یک روحانی قرار می گرفت.

 

 

نقش دختران نورالدین خانزاده را چه کسانی بازی می کنند؟

سعید آقاخانی علاوه بر اینکه در این سریال نقش کارآفرین را بازی می کند، پدر سه دختر و معتمد روستا است. مرجان، شیرین،‌ روژان و کژال از دخترهای نوری هستند که به ترتیب شیدا یوسفی، ندا قاسمی، هدیه بازوند و صبا ایزدپناه نقش آنها را ایفا می کنند. اما در فصل دو و حالا فصل سه هدیه بازوند و ندا قاسمی به عنوان دختران نوری در سریال حضور دارند و صهبا شرافتی نیز در نقش دختر دایی دختران در کنار آنها نقش آفرینی می کند.

 

نون خ

 

حضور بازیگران با ماسک

نکته جالب آن که شیوع کرونا در فصل سوم «نون. خ»، به نوعی دیده شده است. یکی از شخصیت‌های سریال بر اساس قصه، به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل بازیگران در این سریال همگی ماسک به صورت دارند.

 


فصل سوم کمدی تر است

مهدی فرجی، تهیه‌کننده «نون.خ» درباره فصل سوم این سریال گفت: «در فصل سوم هم نقش‌ها با همان شخصیت‌ها ادامه دارند و هدف‌مان این است که ظرفیت‌های بومی و اقتصادی مردم این منطقه را به نمایش بگذاریم.»

او ادامه داد: «امیدواریم سریال خوب و قابل قبولی را به پخش برسانیم، البته در این فصل جذابیت کمدی بیشتر از دو فصل قبل خواهد بود.»
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.