توصیه های کرونایی یک پزشک به زبان ساده

توصیه های کرونایی یک پزشک به زبان ساده

توصیه های ساده برای پیشگیری از کرونا را از زبان یک پزشک در دنیای قلم بخوانید.

دنیای قلم_ نرگس ابراهیما*
۱-بروز این بیماری و بستری شدن درسنین پایین هم داره دیده میشه، چند نکته رو یادتون نره، ماسک بزنید، فاصله گذاری فیزیکی داشته باشید، از تجمعات دور باشید و در صورت هر گونه علائم با یک پزشک مشورت کنید، فقط دیرمراجعه نکنید.

۲- دو ماسکه شدن تو دنیا پیشنهاد شده، یعنی همون کاری که کادر درمان انجام میدن، یه ماسک پارچه ای و یه ماسک جراحی یا دو ماسک یه بار مصرف باهم. خب ممکنه برای خیلیا سخت باشه اما می تونید یه کاری کنید، حداقل اگر تو جمعیت یا فضای بسته مجبورید باشید مثل مترو، تره بارها و بانک و...دو ماسک بزنید.

 

بیشتر بخوانید: واکسن‌های کرونای وارداتی ایران از کجا خواهد آمد؟ + فیلم

 

۳- سلولهای بنیادی بند ناف می تونند در درمان بیماران کرونایی موثر باشند بخصوص در نوع شدید.

۴-عوامل زیر با سطح بالاتر آنتی بادی علیه کرونا ویروس جدید درارتباط بودند:
بیماری شدیدتر، سن بالاتر، جنسیت مرد، چاقی، علائمی مثل تب، درد شکمی و اسهال و...

 

۵- مدام نسخه های یک پزشک به روزتغییر می کنه، مبادا خوددرمانی کنید یا از همدیگه سوال کنید، مثلا این هفته اثرگذاری یکی از داروهای نقرس اعلام شد اما هرکسی نمیتونه مصرف کنه، لطفا خودتون بدون مشورت دارو نخورید.

۶- آسیب های چشمی در اثر الکل نسبت به مدت مشابه در سال قبل هفت برابر بیشتر شده، مراقب باشید.
حواستون باشه الکل درش کدوم سمته!

۷- صحبت کردن میتونه کرونا رو به اندازه ی سرفه کردن منتقل کنه، میگن این تحقیق باعث میشه به مردم توصیه بشه برای کاهش ابتلا تو محیط هایی مثل مترو از صحبت کردن بپرهیزید.

 

بیشتر بخوانید: آیا اشک بیماران کرونایی آلوده به ویروس است؟

 

۸ - یه اسپری تو دانشگاه بیرمنگام در حال بررسی هست که میتونه پیشگیری کنه از ابتلا به کرونا، خب قطعا موثره در آینده اگر جواب بگیره. 
 یه روزی همین آنتی بیوتیکها که می خوریم برای مردم دنیا یه رویا بود. یا همین داروی ایدز که شاید خبر خوبش رو خونده باشید تا چه حد موثر هست و برای کودکان مبتلا لبخند زده باشید. داروهای دیگه هم در حال تحقیق هست برای کرونا.

۹-واکسنها ایمنی فوری ایجاد نمیکنند، هر واکسن دو دوز تزریق داره و باید مدتی هم از تزریقش بگذره تا اثر بذاره، از طرفی نمیدونیم فردی که واکسن زده میتونه بعد از در معرض ویروس قرار گرفتن خودش مبتلا نشه اما ویروس رو به دیگران منتقل کنه یا نه، پس بعد از واکسن باید تا مدتها به رعایت کردن ادامه داد، تا کنترل بیماری در کشور و جهان.

lhs;

 

۱۰-افزایش وزن جهانی در دوره ی کرونا گزارش شده و این زنگ خطر برای بیماری هایی مثل دیابت و...در آینده هست.

۱۱-ابتلا به کرونا سبب کاهش تمرکز ذهنی حتی پس از بهبودی خواهد شد.

۱۲-لطفا  حتی در حد سرماخوردگی خفیف علامت داشتید حداقل هفت روز از بقیه دوری کنید، دوران قرنطینه رو برای بیمار سرپایی ده الی چهارده روز هنوز اعلام می کنیم.  بر اساس cdc اما اخیرا مطالعه ای گفته هفت روز اول خیلی مهمه برای انتشار ویروس و به شخصه بیمارهای زیادی میبینم روز پنجم یا ششم تازه مراجعه میکنن، خب این درمان روعقب میندازه و ویروس همیشه از ما جلوتره. چه در تشخیص چه در درمان چه در زنجیره ی انتقال!

*پزشک
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.