بیماری عروق کرونر  چیست؟

بیماری عروق کرونر چیست؟

بیماری عروق کرونر چگونه است؟ چه علائمی دارد؟ اینجا را بخوانید.

دنیای قلم _ محمدرضا محمدحسنی فوق‌تخصص قلب‌وعروق: شایع‌ترین بیماری‌های قلبی تنگی‌عروق خود قلب است که هم اکنون به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است. افراد زیادی با بیماری تنگی عروق قلب، دچار سکته‌های قلبی می‌شوند، متاسفانه تعداد زیادی از بیمارانی که دچار سکته‌های قلبی می‌شوند قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می‌کنند و تعدادی نیز بعداز انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ‌ومیر بیمارانی که در طول زندگی خود دچار سکته‌های قلبی می‌شوند در گذر زمان بیشتر از افراد عادی است. بازنگه‌داشتن عروق باریکی که به آن عروق کرونر گفته می‌شود، بسیار حیاتی است؛ این عروق بدون استراحت همیشه عضله قلب را تغذیه می‌کنند. بیشترین بیمارهای قلبی مربوط به بیماری عروق کرونری و تنگی عروق کرونری است.

 

بیشتر بخوانید: انواع کم‌ خونی چگونه است؟ + درمان‌های تغذیه‌ای آن 

 

بیماری عروق کرونر چه علائمی دارد؟

بیماری عروق کرونر

بیماری‌های قلبی بسیار زیاد هستند که بسیاری از آنها بی‌صدا فرد را مبتلا می‌کند. بیماری‌های مربوط به دریچه قلب و یا سایر بیماری‌های مادرزادی هم جزو شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است. درد قفسه‌سینه، تنگی‌نفس در فعالیت، سرگیجه و تپش قلب غیرعادی می‌تواند از علائم بیماری عروق کرونر قلب باشد، علائم بیماری عروق کرونر قلب از یک طیف بی‌علامت شروع می‌شود که همین موضوع بیمار را دچار اشتباه می‌کند. شرایط بیماران قلبی حتما باید در دوره‌های منظمی توسط پزشک معالج کنترل شود. بیشترین اشتباه بیماران قلبی این است که به‌خاطر نداشتن علائم به پزشک مراجعه نمی‌کنند. گاهی استرس و نگرانی می‌تواند باعث تپش قلب باشد اما بیماران باید همه علائم را بررسی کنند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.