سوپ کرفس؛ مناسب برای لاغر شدن + طرز تهیه و نکات کلیدی

سوپ کرفس؛ مناسب برای لاغر شدن + طرز تهیه و نکات کلیدی

آیا طرز تهیه سوپ کرفس که غذایی مناسب برای لاغر شدن است را می دانید؟ اینجا را بخوانید.

دنیای قلمـ سوپ کرفس یکی از انواع سوپ های خوشمزه است که بیشتر برای رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. البته با استفاده از این دستور می توانید سوپ کرفس را به صورت مجلسی برای مهمانی های خود تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در فر فلافل درست کنیم؟

 

مواد لازم برای تهیه سوپ کرفس برای ۴ نفر 

سوپ کرفس

کره: ۱۰۰ گرم

خامه: ۱۰۰ گرم

پیاز: متوسط ۲ عدد

پنیر خامه ای: ۱۰۰ گرم

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

ساقه کرفس تازه: ۵۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط: ۲ عدد

آب مرغ یا آب قلم: ۳ تا ۴ لیوان

جعفری خرد شده: نصف فنجان

 

بیشتر بخوانید: چگونه کباب تابه ای رژیمی و بدون روغن درست کنیم؟

 

طرز تهیه سوپ کرفس

سوپ کرفس

ابتدا ساقه های کرفس را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن برود و بعد روی تخته ریز خرد می کنیم و پیاز ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی ریز خرد می کنیم و بعد سیب زمینی ها را نیز می  شوییم.

و روی تخته ریز خرد می کنیم و سپس کرفس و پیاز خرد شده را به همراه آب مرغ یا آب قلم و فلفل در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت تقریبا زیاد می گذاریم تا زودتر جوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم تا خوب مواد پخته شوند.

اگر تمایل داشتید می توانید ۲ قاشق پودر جوپرک نیز به مواد اضافه کنید تا سوپ لعاب دار تری داشته باشید. در تابه ای کوچک کره را می ریزیم و روی حرارت کم صبر می کنیم تا کاملا آب شود، آنگاه سیب زمینی خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شود و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.(مقداری از سیب زمینی سرخ شده را برای تزئین نگه می داریم) پنیر خامه ای را حسابی خرد می کنیم تا له له شود و به غذا اضافه می کنیم.در اینجا نمک روی سوپ می پاشیم.

 اگر دوست ندارید جعفری خرد شده خام برای تزئین استفاده کنید می توانید در این مرحله جعفری را به سوپ بیفزایید و پس از ۵ دقیقه زیر قابلمه را خاموش کنید. پس از آنکه سوپ کمی خنک شد در ظرف مورد نظر سرو کنید و با سیب زمینی سرخ شده و خامه تزئین کنید و از آبلیمو به عنوان چاشنی سوپ استفاده کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.