کلاهبرداری 10 میلیاردی با ادعای فروش اینترنتی طلسم

کلاهبرداری 10 میلیاردی با ادعای فروش اینترنتی طلسم

متهمان با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب می دادند.

دنیای قلم -رئیس پلیس فتا استان لرستان از متلاشی شدن باندی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان سرکتاب و گره گشایی اقدام به کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ آرش ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین گزارش های ارجاع شده به پلیس فتا مشخص شد اشخاصی با راه اندازی کانال تلگرامی با تعداد زیادی عضو از طریق فروش طلسم و فال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه روزی  وبا استفاده از روش‌های خاص پلیسی ، گرداننده اصلی کانال تلگرامی مورد  شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی گفت: زمانی که متهم در برابر مستندات و ادله بدست آمده قرار گرفت با معرفی همدستان خود تحقیقات پلیس وارد فاز جدیدی شد.

رییس پلیس فتا استان لرستان افزود: با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده 7 نفر دیگر از ادمین های کانال شناسایی شدند که با بررسی حساب های بانکی آنها مشخص شد متهمان با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب می دادند که مبلغی بیش از 10 میلیارد ریال توسط گردانندگان کانال از طریق فروش فال و طلسم از شهروندان کلاهبرداری شده است.

سرهنگ آرش ابراهیمی بیان داشت: جرم رمالی و فالگیری در راستای جرایم کلاهبرداری و یا تحصیل مال نامشروع بررسی  می شود چرا که رمال و فالگیر با فریب و تقلب توانسته است اموال فرد را از دست او خارج کند که این امربعلت عدم اطلاع و آگاهی کافی از تهدیدات حوزه سایبری توسط برخی از شهروندان باعث می شود تا کلاهبرداران در قالب دعانویسی و رمالی دکان‌هایی برای خود باز کرده و از این طریق درآمد کسب کنند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.