پرونده تصادفات رانندگی دیگر به دادگاه ارجاع نمی‌شود

پرونده تصادفات رانندگی دیگر به دادگاه ارجاع نمی‌شود

سخنگوی قوه قضاییه امروز از تغییر فرآیند رسیدگی به پرونده تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: پرونده‌های مربوط به حوادث رانندگی از آذر امسال به دادگاه ارجاع داده نمی‌شود.

دنیای قلم - اصغر جهانگیرسخنگوی قوه قضاییه درسیزدهمین نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره جزئیات عدم ارجاع پرونده‌های مربوط به حوادث رانندگی از آذر امسال به دادگاه، گفت: در مورد پرونده‌های تصادفات رانندگی، در اجرای برنامه هفتم مقرر شد آیین نامه‌ای توسط وزارت دادگستری ظرف سه ماه نوشته شود که این آیین‌نامه‌ تهیه شد و به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارجاع و بررسی لازم انجام شده‌است و به محض نهایی شدن تقدیم ریاست قوه قضاییه می شود و  پس از تایید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هیات دولت ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب این آیین‌نامه، در رابطه با مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی که درباره صدمات بدنی است، پرونده مستقیم به شرکت بیمه یا صندوق خسارت‌های بدنی ارسال و دیه فوری پرداخت می شود و این امر از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند.

جهانگیر اضافه کرد: طبق مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ که بحث قتل غیرعمدی یا مرضی غیرقابل علاج است، اگر  پرونده‌هایی در این زمینه در مرجع قضایی مطرح شود، پس از طرح در مرجع قضایی اگر اعتراضی وجود نداشته باشد، پرونده برای پرداخت دیه بلافاصله به مرجع مربوطه ارسال می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.