سه روز عزای عمومی برای شب تلخ طبس

سه روز عزای عمومی برای شب تلخ طبس

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و ‌جان باختن 32 نفر و مجروح شدن جمعی از کارگران شریف آن خطّه، از روز دوشنبه دوم مهر ‌ماه، سه روز عزای عمومی اعلام می‌شود.

دنیای قلم - عذرا فراهانی: ساعت ۲۱ شب گذشته ماجرای معدن معدنجوی طبس آغاز شد و بی آنکه کسی بتواند کاری کند تعدادی از کارگران معدن بر اثر تصاعد گاز دچار خفگی و تعداد دیگری مصدوم شدند. با تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو و سپس انفجار این معدن متاسفانه شب تلخ طبس در خراسان جنوبی رقم خورد. 

طبق اطلاعات منتشر شده در زمان حادثه انفجار  ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.
محمدعلی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده، تصریح کرد: تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

 

آمارهای ضد و نقیض از کشته ها

 

 

بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشوردر خصوص حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار رسمی، 32 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند
یکتاپرست در خصوص اختلاف آمار منتشر شده در برخی رسانه‌ها که تعداد فوتی ها را 51 نفر اعلام کردند توضیح داد: آمار اورژانس بر اساس تعداد مصدومانی که در محل حادثه تحت درمان قرار گرفته‌اند و یا به بیمارستان منتقل شده‌اند، ارائه می‌شود اما اعلام نهایی تعداد فوتی‌ ها بر عهده پزشکی قانونی است و تا قبل از اعلام این ارگان نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد فوتی‌ها ارائه داد.
وی در ادامه اعلام کرد: 32 فوتی به صورت رسمی ثبت شده است. 18 نفر نیز در زیر آوار محبوس شده‌اند و عملیات جستجو برای نجات آنها همچنان ادامه دارد. همچنین 24 مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند و 8 مصدوم دیگر نیز در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پایان بیان کرد: عملیات جستجو برای یافتن محبوسین ادامه دارد و امیدواریم این افراد زنده باشند.

 

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی حادثه 

 

 

 رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

 

عزای عمومی 

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و ‌جان باختن 32 نفر و مجروح شدن جمعی از کارگران شریف آن خطّه، امام جمعه و استاندار خراسان جنوبی این ضایعه جانگداز را به مردم گرانقدر استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض کرده‌ و از روز دوشنبه دوم مهر ‌ماه، سه روز در استان خراسان جنوبی، عزای عمومی اعلام می‌‌شود.


 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.