سه شربت مخصوص ماه رمضان

سه شربت مخصوص ماه رمضان

شربت خاکشیر یکی از بهترین شربت‌ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان است.

دنیای قلم - تشنگی در ماه رمضان یکی از مشکلات روزه‌داران است اگر سه شربتی که می‌تواند عطش شما را کم کنید اینجا برایتان آموزش دادیم.


  شربت خاکشیر


شربت خاکشیر یکی از بهترین شربت‌ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان است. بهترین زمان مصرف شربت خاکشیر بعد از افطار است. برای تهیه شربت خاکشیر شکر و آب را در ظرفی ریخته و اجازه دهید شکر خودش به آرامی در آب حل شود. بعد از حل شدن شکر در آب، مقداری گلاب برای خوش عطر شدن شربت به شهد اضافه کنید. اجازه دهید شهد شربت خنک شود. به مقدار لازم آب و خاکشیر در ظرفی بریزید و اجازه دهید که خاکشیر خیس بخورد. خاکشیر خیس خورده را به شهد شربت اضافه کنید و برای خنک شدن شربت چند تکه یخ داخل آن بریزید. 
 


  شربت زعفران 


برای تهیه شربت زعفران، مقداری آب را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، حال نوبت اضافه کردن شکر به آب است. (دقت کنید که شکر را هم نزنید و اجازه دهید خودش درآب حل شود) زعفران را از قبل دم کنید و بعد از حل شدن شکر در آب به آن اضافه کنید. بعد گلاب را داخل شربت بریزید و اجازه دهید شربت به غلظت دلخواهتان برسد. بعد از این‌که شربت آماده شد بگذارید به دمای محیط برسد و بعد آن را داخل یخچال و در ظرف در بسته نگهدارید. برای خوردن شربت زعفرانی کافی است مقداری آب به شربت بیفزایید و سپس آن را نوش جان کنید. 


 
  شربت تخم شربتی 


برای تهیه این شربت محبوب، اول تخم شربتی را در ظرف آب ولرم بریزید و اجازه دهید که حالت ژله‌ای به خود بگیرد. بعد مقداری شکر و آب را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید که شکر در آب حل شود. برای خوش عطر شدن شربت مقداری گلاب به آن اضافه کرده و بعد از باز شدن تخم شربتی‌ها همه را با هم مخلوط کنید و در یخچال بگذارید. 
 
 ارسال دیدگاه

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.