برای رفع گره مو چه کنیم

برای رفع گره مو چه کنیم

اگر موهایتان گره می‌خورد این مطلب را بخوانید

دنیای قلم -شاید برای شما پیش آمده باشد که موقع شانه کشیدن موها، برس یا شانه در موهایتان گیر کند. درد فیزیکی که ناشی از کشیدن پوست سر است و درد عاطفی جدا شدن موها از سر باعث می‌شود که این اتفاق با ناراحتی و استرس شدیدی همراه شود. براساس نوع مو، روش‌های مختلفی برای  این موضوع هست، در ادامه چند نکته کلی را  در این باره  مرور می‌کنیم. 
1. اگر موهایتان به راحتی گره می‌خورد، قبل از حمام موهایتان را برس بکشید. 
2. شامپو را بیشتر روی تارهای مو بریزید نه پوست سر. 
3. از نرم‌کننده استفاده و موهایتان را شانه کنید. به این ترتیب، نرم‌کننده گره مو را به طور یکنواخت باز می‌کند و در میان آن پخش می‌شود. البته، در این صورت باید موها را با ملایمت شانه یا برس بکشید، چون موهای خیس و مرطوب بیشتر مستعد ریزش هستند. 
4. موها را همیشه ببافید. به این ترتیب، مو در موقعیت خود باقی می‌ماند و از گره خوردن آن جلوگیری می‌شود. 
5. در روزهایی که باد می‌وزد، از شال یا کلاه استفاده کنید تا مطمئن شوید که موهایتان در هم نمی‌پیچند. 
6. موهای خود را هر ۴ تا ۶ هفته یک بار کمی کوتاه کنید. دو شاخه شدن موها باعث گره خوردن مو می‌شود و موهای شما آسیب دیده و خشک به نظر می‌رسد. 
7. موهای خود را با حوله مالش ندهید. این کار باعث گره خوردن موها می‌شود. برای خشک کردن موهای خود از یک تی‌شرت نخی نرم استفاده کنید. 
8. با موهای باز نخوابید. آن‌ها را به روش آپدوی ساده ببندید. 
9. از روبالشی نخی استفاده نکنید. از روبالشی‌های ابریشمی برای خوابیدن استفاده کنید تا صبح روز بعد با مشکل ژولیده شدن و در هم پیچیدن مو مواجه نشوید. 
10. از ابزارهای حرارتی کمتر استفاده کنید. این ابزارها به موهای شما آسیب می‌رساند. آسیب دیدن موها نیز به معنای ژولیدگی و در هم پیچیدن مو خواهد بود.  
11. از شامپو برای کف کردن بیشتر استفاده نکنید. کف بیشتر لزوما به معنای تمیزی بیشتر نیست. این مقدار کف می‌تواند به موهایتان آسیب برساند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.