نگاهی به موفقیت‌های شهاب حسینی از پلیس جوان تا گناه فرشته

نگاهی به موفقیت‌های شهاب حسینی از پلیس جوان تا گناه فرشته

شهاب حسینی از شروع فعالیت حرفه‌ای خود در تلویزیون تا «سرزمین مادری 2» و «گناه فرشته» چه مسیری را طی کرد؟

دنیای قلم - پس از موفقیت سریال «پوست شیر» و درخشش شهاب حسینی در ساخته برادران محمودی، این ستاره از اول دی‌ماه با سومین سریال نمایش خانگی خود «گناه فرشته» به این مدیوم بازگشت. شهاب حسینی از اواخر دی‌ماه نیز همزمان با آغاز پخش «سرزمین مادری 2» ساخته کمال تبریزی، وارد قصه این مجموعه شد و دوری 12 ساله او از تلویزیون پایان یافت. همزمانی جالب انتشار «گناه فرشته» و پخش «سرزمین مادری 2» باعث شده این ستاره، با دو سریال در تلویزیون و نمایش خانگی مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، به همین بهانه کارنامه سریالی شهاب حسینی و بازی او در سریال «سرزمین مادری» و «گناه فرشته» را بررسی کردیم.

 

شروع پرقدرت با «پلیس جوان»


شهاب حسینی پس از شهرت و موفقیت با «پلیس جوان»، در پنج سریال بازی کرد که همه آن‌ها آثار پربیننده و مهمی بودند. او در آغاز دهه 80 با ایفای نقش در سریال «پلیس جوان» ساخته سیروس مقدم بیش از پیش به شهرت رسید. این بازیگر به واسطه اجرای برنامه پربیننده «اکسیژن» به چهره مشهوری تبدیل شده بود، اما با ایفای نقش اصلی «پلیس جوان» توانست مورد توجه مخاطبان گسترده تلویزیون قرار بگیرد. «یونس بهگر» پلیس آرمان گرا و جسور این مجموعه تبدیل به یکی از کاراکترهای ماندگار در کارنامه شهاب حسینی شد. این بازیگر سه سال بعد یعنی سال 83 با سریال «تب سرد» کاری از علیرضا افخمی به تلویزیون بازگشت که این مجموعه نیز پربیننده بود.

 

درخشش دنباله‌دار در قاب تلویزیون


«رقص پرواز» به کارگردانی احمد مرادپور و «مدار صفر درجه» اثر حسن فتحی نیز دیگر سریال‌های شهاب حسینی بودند که سال 86 روی آنتن رفتند. این بازیگر در مجموعه دفاع مقدسی «رقص پرواز» نقش دکتر «وحید مولایی» را برعهده داشت که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسید. نقش‌های اصلی این سریال لاله اسکندری و مهدی هاشمی بودند و شهاب حسینی حضور پررنگی در آن نداشت، اما قصه تاثیرگذار «رقص پرواز» باعث شد این مجموعه مورد توجه قرار بگیرد. پس از «پلیس جوان»، سریال «مدار صفر درجه» دیگر نقطه عطف کارنامه شهاب حسینی بود. او در نقش «حبیب پارسا» جوان عاشق و متفکر قصه، یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت. این ستاره چهار سال پس از «مدار صفر درجه»، دست پر بازگشت و با سریال «شوق پرواز» در نقش شهید بابایی دیده شد. بازی گرم و تاثیرگذار شهاب حسینی در نقش این قهرمان، او را در دسته بهترین  بازیگرانی قرار داد که در نقش شهدا حضور درخشانی داشته‌اند. پس از «مدار صفر درجه» همکاری حسینی و فتحی در «شهرزاد» نیز تکرار شد و نتیجه به اعتبار بیشتر کارنامه شهاب حسینی و محبوبیت او، اضافه کرد. «قباد دیوانسالار» به یکی از کاراکترهای ماندگار این بازیگر تبدیل شد.

 

بازگشت غافلگیرکننده پس از «شهرزاد»


شهاب حسینی آخرین‌بار سال 97 با سریال پربیننده «شهرزاد» در نمایش خانگی حضور داشت و پس از آن در این مدیوم غایب بود تا این که سال گذشته با سریال «پوست شیر» به نمایش خانگی بازگشت. قصه معمایی و پرکشش این مجموعه مورد استقبال قرار گرفت و «پوست شیر» به جمع بهترین آثار نمایش خانگی پیوست. شهاب حسینی هم در نقش «محب مشکات» پلیس باهوش و زخم‌خورده قصه، به خوبی از پس ایفای نقش ویژه خود برآمد و یک تجربه سریالی موفق تازه در کارنامه او ثبت شد.

 

بازی خوب در «گناه فرشته»


پس از «پوست شیر» دوری شهاب حسینی از نمایش خانگی طولانی نشد و این بازیگر جلوی دوربین «گناه فرشته» ساخته حامد عنقا رفت. او در این مجموعه نقش یک وکیل به نام «حامد تهرانی» را ایفا کرده که برای اثبات بی‌گناهی یک دختر جوان در قتل فردی که مظنون به قتل مادر خودش است، وارد یک پرونده پیچیده می‌شود و در این میان مقابل همسر خود که وکالت خانواده مقتول را پذیرفته، قرار می‌گیرد. برخلاف انتظارات، کیفیت «گناه فرشته» با دو تجربه قبلی این ستاره قابل مقایسه نیست و مسیر موفقیت‌های او را ادامه نداده است. بنابر واکنش‌ها، بسیاری از مخاطبان با قصه سریال ارتباط برقرار نکرده‌اند و پیچیدگی‌های بیهوده قصه، مانع از همراهی مخاطب با «گناه فرشته» شده است. فارغ از کیفیت و نقاط ضعف سریال، شهاب حسینی به عنوان بازیگر، عملکرد خوبی داشته است. «حامد تهرانی» از هر راهی که برای حل معمای پرونده «فرشته» می‌رود، به بن‌بست می‌خورد و شهاب حسینی احساسات این شخصیت مانند کلافگی و آشفتگی او را باورپذیر نشان داده است. او در قسمت نهم و در سکانس دادگاه که خشم «حامد» آرام آرام فوران می‌کرد هم بازی خوبی داشت. این بازیگر در لحظات رجزخوانی «حامد» برای همسر خود نیز قاطع و با اعتماد به نفس ظاهر شده و در نقش یک وکیل باتجربه پذیرفته شده است.

سربلند در چالش «سرزمین مادری»


شهاب حسینی که در دهه 80 حضور پررنگی در سریال‌ها داشت و دوران اوج خود را در تلویزیون تجربه می‌کرد، در «سرزمین مادری» نقش دوران بزرگ‌سالی شخصیت اصلی داستان یعنی «رهی» را ایفا کرد. این بازیگر با تسلط کامل نسبت به نقش خود، موفق شده است ویژگی‌های «رهی» را که در دوران کودکی او دیده بودیم، همچنان حفظ کند. اگرچه که «رهی» پسر ماجراجو و حاضر جوابی بود، اما در عین حال متانت و معصومیتی هم در کاراکتر او وجود داشت. شهاب حسینی در برخورد با بزرگ ترها و پدر همسرش، رفتار باملاحظه و آرامی دارد و به واسطه حالت چهره و چشمان خود، نجابت کاراکترش را نمایش داد. او در سکانس خواستگاری نیز هنگامی که با همسرش روبه‌رو شد، متناسب با ویژگی‌های شخصیت «رهی»، سعی کرد نگاه کوتاه و گذرا، اما با دقتی به او داشته باشد و حس کنجکاوی‌ و شرم خود را به مخاطب منتقل کند. شهاب حسینی در «سرزمین مادری 2» با کار سختی مواجه بوده است، او باید ادامه نقشی را که از ابتدا با علی شادمان شناخته بودیم، باورپذیر ایفا می‌کرد و تصویری نزدیک به تصویر اولیه این کاراکتر نشان می‌داد که نتیجه تلاش او موفقیت‌آمیز بوده است.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.