خوراکی‌های مسکن را بشناسید

خوراکی‌های مسکن را بشناسید

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت جامعه وزارت بهداشت، اگرچه استراحت، کشش‌های ملایم و ماساژ عضله می‌تواند درد ناشی از اسپاسم عضلانی را تا حدی کاهش دهد، با این حال هفت تسکین دهنده طبیعی عضلات نیز وجود دارد

دنیای قلم -بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت جامعه وزارت بهداشت، اگرچه استراحت، کشش‌های ملایم و ماساژ عضله می‌تواند درد ناشی از اسپاسم عضلانی را تا حدی کاهش دهد، با این حال هفت تسکین دهنده طبیعی عضلات نیز وجود دارد که شاید کمتر شناخته شده باشند:


1 چای بابونه

بابونه شامل ۳۶ نوع فلاونوئید است که خاصیت ضد التهابی دارند. شما می‌توانید اسانس بابونه را هنگام درد عضلانی، روی ماهیچه‌ها قرار دهید و از درد اسپاسم رها شوید. چای بابونه نیز می‌تواند منجر به تسکین عضلات شکم شود.


2 آب گیلاس

 آب گیلاس برای مبارزه با التهاب و درد عضلانی به خصوص در دونده‌های ماراتن مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که خاصیت آنتی‌اکسیدانی این میوه به طور طبیعی به آرامش ماهیچه‌ها کمک می‌کند.


3 زغال اخته

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف این میوه قبل و بعد از ورزش به روند بهبود وضعیت عضلات سرعت بیشتری می‌دهد. زغال اخته دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده شده استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می‌دهد. 


4 فلفل

کپسایسین، ماده‌ای که در فلفل یافت می‌شود و آرام‌بخش طبیعی ماهیچه‌ها به خصوص در کسانی است که از فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید رنج می‌برند. 


5 ویتامین d

 افراد مبتلا به درد عضلانی و اسپاسم‌های منظم، اغلب از کمبود ویتامین d رنج می‌برند. این ویتامین در قرص‌ها و مکمل‌ها وجود دارد ولی شما می‌توانید آن را از راه خوردن تخم مرغ، ماهی، شیر غنی شده و قارچ به بدن تان وارد کنید. نور خورشید راه طبیعی دیگری برای دریافت مقادیر کافی ویتامین d است.


6 منیزیم

 این ماده معدنی برای تغذیه حیاتی است زیرا عملکرد عضلانی و عصبی را بهبود می‌بخشد. کمبود منیزیم اگرچه نادر است اما علایم اولیه آن شامل درد عضلانی است. این ماده معدنی در مواد غذایی از جمله موز، بادام، حبوبات و برنج قهوه‌ای یافت می‌شود.


7 استراحت کافی

شاید بهترین و طبیعی‌ترین راه برای از بین رفتن درد عضلات، استراحت باشد. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی می‌خوابید و مایعات به قدر کافی می‌نوشید. استفاده از کمپرس‌های سرد و گرم نیز می‌تواند به تسکین فوری عضلات کمک کند. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.