آنچه درباره مصرف زیاد قند نمی دانید

آنچه درباره مصرف زیاد قند نمی دانید

به این دلایل قند نخورید

دنیای قلم -به نوشته نشریه پزشکی web md، اگرچه ثابت شده که مصرف بیش از حد قند منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری کبدی و بیماری قلبی می‌شود، اما تاثیرات کمتر شنیده شده آن بر روی بدن شاید برای شما کمی عجیب باشند:

 
فشار خون بالا

معمولاً نمک مقصر این بیماری است اما برخی از محققان می‌گویند یک کریستال سفید دیگر به نام "شکر" ممکن است مقصر نگران‌کننده‌تری باشد. یکی از راه‌هایی که قند، فشار خون را افزایش می‌دهد این است که سطح انسولین را خیلی بالا می‌برد. این وضعیت می‌تواند رگ‌های خونی را کمتر انعطاف‌پذیر کند و باعث شود کلیه‌ها آب و سدیم را در خود نگه دارند، روندی که باعث افزایش فشار خون می‌شود.


افزایش کلسترول

مصرف نظر از این‌که چقدر وزن دارید. خوراکی‌های شیرین می‌توانند کلسترول به اصطلاح "بد" (ldl) خون را افزایش و نوع "خوب" آن (hdl) را کاهش دهند. تری گلیسیرید نیز با مصرف بیش از حد قند افزایش می‌یابد.


 ابتلا به بیش‌فعالی

نتایج یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۹ نشان داد که الگوهای غذایی "ناسالم"، مانند مصرف زیاد شکر تصفیه‌شده یا چربی اشباع‌شده، ممکن است خطر adhd یا "بیش‌فعالی" را افزایش دهد. 


مشکلات خلقی

مصرف قند بیش از حد می‌تواند باعث تورم و التهاب در مغز شود؛ اتفاقی که در افراد مبتلا به افسردگی شایع‌تر است.
نقرس| قند بیش از حد می‌تواند باعث تجمع اسید اوریک در خون شود که به نوبه خود کریستال‌های سختی را در انگشت شست پا، زانوها و سایر مفاصل شما تشکیل می‌دهد

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.