راهکارهایی برای جلوگیری از پیری

راهکارهایی برای جلوگیری از پیری

چطور جوان بمانیم

دنیای قلم -یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اصلاح سبک زندگی مانند اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای قلب، ورزش منظم و خواب کافی نه‌تنها به کاهش خطر حملات قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند، بلکه ممکن است فرایند «پیری بیولوژیکی» را هم به تعویق بیندازد. به نوشته «اوری‌دی ‌هلث» ، برخلاف «سن تقویمی» که بر اساس تاریخ تولد تعیین می‌شود، سن بیولوژیکی بر اساس معیارهای مختلف می‌تواند بیشتر یا کمتر از سن تقویمی باشد.


 
8 تغییر بزرگ برای سلامت قلب و عروق


مطالعه اخیر به بررسی این موضوع پرداخت که آیا هشت تغییر در سبک زندگی که به نفع سلامت قلب و عروق هستند، می‌توانند پیری بیولوژیکی را نیز کند کنند؟ بر اساس یافته‌های اولیه ارائه‌شده در انجمن قلب آمریکا (aha) در میان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در این مطالعه، میانگین سن بیولوژیکی افرادی‌که بهترین عملکرد را در مدیریت این هشت فاکتور داشتند، حدود ۶ سال کمتر از سن تقویمی بود. افرادی‌که در این مطالعه ضعیف‌ترین وضعیت سلامت قلبی‌عروقی را داشتند، از نظر بیولوژیکی حدود پنج‌سال بزرگ‌تر از سن تقویمی خود بودند.


 
فهرستی برای طول عمر بیشتر


طبق توصیه aha شما باید اقدامات فهرست‌شده زیر را برای سلامت قلب و کاهش سن بیولوژیکی خود انجام دهید:
1. رژیم غذایی| از الگوی غذایی «مدیترانه‌ای » پیروی کنید که شامل مصرف میوه‌ها و سبزیجات فراوان، پروتئین بدون چربی، آجیل، دانه‌ها و پخت و پز با روغن‌های سالم مانند زیتون و کانولاست.
2. ورزش| طبق توصیه aha، هر هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید را هدف قرار دهید.
3. ترک دخانیات| از هرگونه نیکوتین از جمله سیگارهای الکترونیکی و همچنین انواع قدیمی‌تر سیگار و سیگار برگ اجتناب کنید.
4. وزن| شاخص توده بدنی (bmi) بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ را حفظ کنید.
5. کلسترول| به‌جای تمرکز بر کلسترول تام، سعی کنید چربی‌های مضر خون مانند تری‌گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (ldl) را کاهش دهید.
6. قند خون| فراموش نکنید که سطح قند خون سالم ۱۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا حتی کمتر از آن است.
7. فشار خون| سعی کنید فشار خون را زیر ۸۰/۱۲۰ میلی‌متر جیوه نگه دارید.
8. خواب| بزرگ سالان باید 7 تا 9 ساعت خواب در شب را هدف قرار دهند. 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.