لرزش بدن نشانه جدی چند بیماری

لرزش بدن نشانه جدی چند بیماری

دلیل لرزش بدن چیست

دنیای قلم -یک متخصص مغز و اعصاب، درباره ماهیت بیماری پارکینسون، توضیحاتی داد. فرزاد اشرافی گفت: پارکینسون بیماری تخریب کننده مغز است و بعد از آلزایمر دومین علت شایع بیماری مغز به حساب می‌آید.

وی با اشاره به افزایش سن و امید به زندگی در جامعه خاطرنشان کرد: آمار شیوع این بیماری رو به افزایش است. به گزارش «مهر»، اشرافی با تاکید بر این‌که نشانه‌های پارکینسون معمولاً بعد از ۶۰ سالگی مشخص می‌شود، از نشانه‌های متداول آن به لرزشی که از یک سمت بدن شروع می‌شود، اشاره کرد.

این متخصص مغز و اعصاب، با بیان این‌که کندی حرکات، سفتی اندام‌ها یا مفاصل از دیگر نشانه‌های ابتلا به پارکینسون است،اظهار کرد: برخی مواقع سفتی در اندام‌ها به شکلی است که با آرتریت یا التهاب مفصل اشتباه گرفته می‌شود، در این موارد گاهی ایجاد درد تشخیص پارکینسون را دشوار  می کند یا به تعویق می‌اندازد. لرزش، کندی حرکات و سفتی اندام از مهم‌ترین نشانه‌های ابتلا به پارکینسون است که این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و افزود: مشخصاً فردی که دچار سفتی اندام است معمولاً با نشانه‌های دیگری مثل بی‌خوابی، درد مفاصل و حتی یبوست مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر این که علت ابتلا به بیماری پارکینسون ناشناخته است، ادامه داد: عوامل محیطی یا ژنتیکی در ابتلا به این بیماری بی تاثیر نیست به این شکل که اگر فردی دچار پارکینسون باشد امکان این که فرد دیگری در همان خانواده به این بیماری مبتلا شود ۱۵ درصد است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.