پیگرد قضایی در انتظار پزشکانی که از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند

پیگرد قضایی در انتظار پزشکانی که از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند

هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و عدم استفاده از کارتخوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.

دنیای قلم -دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و عدم استفاده از کارتخوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخلفات برخی مشاغل خصوصا پزشکان در اخذ وجه نقد از مراجعین، اظهار کرد: بر اساس گزارشات متعددی که از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم برخی از مشاغل در بخش مراکز درمانی خصوصی مانند پزشکان، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مراجعین را وادار به پرداخت وجه نقد می‌کنند.

وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین حاکم به خصوص ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از این شیوه غیرقانونی استفاده می‌کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار بر خلاف قانون، اخلاق و وسیله‌ای برای فرار مالیاتی است که باعث تضییع حقوق شهروندان و تحمیل زحمت به آن‌ها می‌شود و جرم محسوب شده و مستلزم تعقیب قانونی و کیفری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه در راستای حفظ حقوق عامه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده، گفت: در این موضوع طی مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مکلف کرده‌ایم تا بر رفتار پزشکان و مراکز درمانی خصوصی در این رابطه نظارت کند.
کریمی اضافه کرد: بنابراین اعلام می‌شود، هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و عدم استفاده از کارتخوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.
وی تأکید کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، از طریق سامانه‌ مربوط به شکایات مردمی نیز مستندات لازم را جمع آوری و نتیجه را به صورت مستمر برای اقدام قانونی به این مرجع اعلام کند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.