مهمترین علایم سرطان دهانه رحم

مهمترین علایم سرطان دهانه رحم

علایم سرطان دهانه رحم را اینجا بخوانید

دنیای قلم - یک فلوشیپ زنان با تاکید بر این‌‌که خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در میان بانوانی که در غربالگری شرکت نکرده‌‌اند بیشتر است، گفت: «بیماری سرطان دهانه رحم در مراحل ابتدایی هیچ گونه علامتی ندارد.»

دکتر قائم مقامی، فلوشیپ زنان با بیان این‌‌که تست غربالگری از دهانه رحم به دو روش انجام می‌‌شود؛ افزود: در روش سنتی، سلول‌‌هایی از دهانه رحم برداشته می‌‌شود، در حالی‌‌که در روش مایع این سلول‌‌ها در محلول ریخته شده و به این ترتیب، تعداد سلول‌‌هایی که در این روش از دهانه رحم برداشته می‌‌شود، بیشتر است و بر خلاف روش قدیمی، سلول‌‌ها با وسیله دور ریخته نمی‌‌شود.

قائم مقامی با اشاره به این‌‌که بر اساس مطالعات انجام شده این دو روش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، تصریح کرد: روش سنتی هر دو سال یک بار و پاپ اسمیر مایع به علت گران قیمت بودن، هر پنج سال یک بار انجام می شود. به گزارش «بهداشت نیوز» این فلوشیپ زنان در ادامه بیان کرد: این بیماری در مراحل اولیه علامت ندارد و تغییرات سلولی با پاپ اسمیر تشخیص داده می‌‌شود.

وقتی سرطان مهاجم می‌‌شود، علایم ایجاد می‌‌شود. لکه‌‌بینی غیرعادی بعد از تماس جنسی، ترشحات آبکی فراوان و خون ریزی‌‌های غیرطبیعی بین دو عادت ماهانه را می‌‌توان به عنوان علایم بیماری مورد توجه قرار داد. قائم مقامی با اشاره به این که پیشرفت بیماری موضعی است، بیان کرد: ممکن است به اطراف لگن فشار بیاورد و ایجاد درد سیاتیک کند. گرفتاری مثانه به صورت وجود خون در ادرار مشخص می‌‌شود و گرفتاری روده، خون ریزی از مقعد ایجاد می‌‌کند. در مراحل نهایی با گرفتاری کلیه‌‌ها و بالا رفتن اوره، فرد ممکن است جان خود را از دست بدهد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.