آیا تلفن همراه باعث اختلال در خواب می‌شود

آیا تلفن همراه باعث اختلال در خواب می‌شود

تلفن همراه چه تاثیری روی خواب دارد

دنیای قلم -اگر شب‌ها در اتاق‌خواب هم گوشی دستتان است و از آن به‌جای ساعت زنگ‌داری استفاده می‎کنید که صبح‌ها شما را بیدار می‌کند،  خوب است بدانید که این دستگاه احتمالا در خواب شما اختلال ایجاد می‌کند؛ حتی اگر آن را در حالت بی‌صدا و کم‌نور قرار دهید. بنابراین یک ساعت زنگ‌دار راه‌حلی قدیمی اما مفید است که می‌تواند انتخابی سالم برای خوابی بدون مزاحمت باشد.


 به گزارش نیویورک‌تایمز، دلایل بسیاری وجود دارد که دانشمندان و محققان حوزه خواب توصیه می‌کنند نباید گوشی را به رختخواب برد. جفری سی‌هال، مایکل روزباش و مایکل دبلیو یانگ، سه دانشمندی که امسال جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را برای کارهایی که بیش از ۳۰ سال پیش آغاز کردند، برنده شدند، آزمایشی انجام دادند که محور اصلی آن «سلامت خواب» و ریتم شبانه‌روزی خواب بود که در همه پستانداران یافت شده است. 


افرادی که خواب معمولی دارند، حدود نیمه‌شب به خواب می‌روند و حدود ۷ یا ۸ صبح بیدار می‌شوند. تحقیقات نشان داده است تماشای صفحه‌نمایش در رختخواب «اختلال خواب» را بدتر می‌کند و ریتم خواب را به هم می‌زند. پس این بهانه را که به تلفن همراهم نیاز دارم تا سر ساعت بیدار شوم، کنار بگذارید و برای کنار تخت‎تان یک ساعت زنگ‌دار خوب تهیه کنید.


 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.