فوت‌و‌فن پخت مربای خوشمزه و مقوی انجیر

فوت‌و‌فن پخت مربای خوشمزه و مقوی انجیر

طرز تهیه مربای انجیر را اینجا بخوانید

دنیای قلم -منوی صبحانه را به کمک مرباهایی که با میوه‌های فصلی پخته‌می‌شود می‌توان متنوع ‌کرد. این روزها هم اگر به میوه‌فروشی محله سر زده ‌باشید به احتمال زیاد جعبه‌های انجیر را دیده‌اید. در مطلب امروز می‌خواهیم طرز تهیه و فوت‌و‌فن‌های پخت مربای انجیر را بگوییم تا بتوانید صبحانه‌های متفاوت‌تری را امتحان ‌کنید. البته در بعضی شهرهای ایران این مربا همراه با چای هم سرو می‌شود. با این روش پخت مربا، می‌توانید از انجیر زرد، سبز، سیاه یا جنگلی استفاده ‌کنید با این تفاوت که انجیر زرد یا سبز مربای خوش‌رنگ‌تری به ما می‌دهد.


  طرز تهیه:


انجیرها را بشویید و اجازه‌بدهید خشک ‌شوند. به کمک یک خلال دندان چند سوراخ در انجیرها ایجاد کنید تا زمان پخت، شیره به‌طور کامل داخل انجیرها برود و حالت چروکیده پیدا نکنند. شکر و آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا به جوش بیاید. اصلا مخلوط را هم نزنید و اجازه‌ بدهید شکر با جوشیدن حل‌ شود. وقتی قابلمه به جوش آمد، شروع به ریختن جوهرلیمو یا آب‌لیمو کنید. حالا وقت اضافه‌کردن انجیرها داخل شیره‌ است تا همزمان با پختن، شیره مربا هم به قوام برسد. حواس‌تان به شعله متناسب با اندازه قابلمه و متوسط باشد. وقتی مربا شروع به جوشیدن کرد، کف روی آن را با یک قاشق جمع‌ کنید تا مربا خوش‌رنگ و براق‌ شود. وقتی شیره کم‌کم کف ‌کرد و حباب‌های درشت روی آن ظاهر شد یعنی مربا به قوام رسیده ‌است. شعله را خاموش‌کنید و اجازه‌ دهید مربا سرد شود. اگر دوباره روی شیره کف جمع شده‌ است آن را بردارید. مربا را به یک ظرف شیشه‌ای در دار منتقل و در یخچال از آن نگهداری‌کنید.
  

مواد لازم


 انجیر: یک کیلو
 شکر: 600گرم
 آب: یک و نیم‌لیوان
 آب‌لیمو یا جوهر لیمو: یک قاشق غذاخوری
 وانیل(اختیاری): یک چهارم قاشق چای‌خوری


 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.