بایدهای استفاده از تاکسی اینترنتی

بایدهای استفاده از تاکسی اینترنتی

تاکسی‌های اینترنتی این‌روزها به بخش ثابتی از زندگی روزانه بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. با رعایت یک سری نکات می‌توانیم تجربه بهتری از سفر برای خودمان و راننده رقم بزنیم.

دنیای قلم -با کمی حوصله و دقت و با توجه به این‌که ممکن است نرم‌افزار، خطا داشته باشد،  موقعیت مبدأ و مقصد را دقیق مشخص کنیم.
 بعد از تایید هم محض احتیاط به راننده پیام بدهیم تا مطمئن شویم که می‌داند کجا هستیم،  این طوری راحت تر ما را پیدا می کند و معطل نمی شویم.
اگر به‌هر دلیلی راننده معطل شد، بهتر است در بدو ورود از او عذرخواهی کنیم. فراموش نکنید در این روزهای گرم، راننده‌ها شرایط سختی را تحمل می‌کنند و یک لبخند می‌تواند انرژی بیشتری برای ادامه روز به آن‌ها بدهد.


 پیش‌بینی کنیم و کمی زودتر دمِ در خانه باشیم تا هم راننده معطل نشود هم در کوچه و خیابان ترافیک ایجاد نشود، در این صورت خودمان هم استرس کمتری داریم.  


 اگر خانه یا محل‌کارمان در یک کوچه باریک است و امکانش هست تا سر کوچه بیاییم، هم در وقت خودمان صرفه‌جویی می شود، هم راننده کمتر اذیت می‌شود و هم ورود و خروج کوچه کمتر می‌شود.


 اگر تصور می‌کنید راننده باید از کولر استفاده کند، مسیر بهتری را انتخاب کند یا هرچیز دیگری، بهتر است دوستانه به خودش بگویید تا این که شرایط را تحمل کنید و بعد امتیاز کمتری بدهید.


 دلیلی ندارد به همه بهترین امتیاز را بدهید، خیلی از راننده‌ها خواهش می‌کنند که امتیاز کامل را بدهید، اگر مستحق این امتیاز نیستند، بهتر است امتیاز واقعی را بگیرند چون این سیستم تعریف شده تا راننده‌ای که عملکرد بهتری دارد، مشخص شود.
 اگر بین راه توقف کوتاهی دارید حتماً مشخص کنید. اگر هم مورد غیرمنتظره‌ای پیش آمد بازهم سعی کنید درصدد جبرانش باشید تا راننده متضرر نشود.


اگر راننده برخورد بدی داشت و احساس کردید امکان دارد با پاسخ دادن، کار به درگیری بکشد، موضوع را از پشتیبانی پیگیری کنید. هرچند متاسفانه پشتیبانی برخی تاکسی‌های اینترنتی بسیار ضعیف است، اما بهتر از این است‌که اعصاب‌تان خرد شود و با یک چالش جدی روزتان خراب شود.
 حجم صدا و نوع موسیقی حق مسافر است. همین‌طور این‌که در خودرو بوی سیگار نباشد و... در عوض حین سفر مکالمه تلفنی را کوتاه انجام دهید. همین‌طور اگر جلو نشسته‌اید و می‌خواهید با دوست یا خانواده که عقب هستند، صحبت کنید مکالمه‌تان به دعوا نکشد، بلند بلند صحبت نکنید و مراعات حال راننده را بکنید.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.