راه های پیشگیری از پلاسیده شدن سبزی خوردن

راه های پیشگیری از پلاسیده شدن سبزی خوردن

بهترین راههای پیشگیری از پلاسیدگی سبزی را اینجا بخوانید

دنیای قلم -سبزی خوردن ترکیبی از سبزیجاتی مثل تره، شاهی، ریحان، نعناع، جعفری، ترخون، پیازچه و تربچه است که هر کدام خواص و طعم خاصی دارند. چالش جدی ما روش نگهداری از آن است طوری که تازه بماند و پلاسیده نشود. برای رسیدن به این منظور رعایت چند نکته ضروری است: 


   شست وشوی مناسب 

همواره بعد از تهیه سبزی خوردن به سرعت به پاک کردن آن‌ها اقدام کنید، چرا که وجود گل و لای و برگ‌های زرد و پلاسیده در بین سبزی‌ها باعث می‌شود زودتر خراب شوند. همچنین بعد از پاک کردن سبزی خوردن، آن  را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب قرار دهید و مقداری نمک یا سرکه برای ضدعفونی کردن به سبزی‌ها اضافه کنید. بعد از گذشت این مدت برای آبکشی سبزی‌ها اقدام کنید و حدود یک ساعت سبزی‌ها را درون صافی قرار دهید تا آب آن‌ها به طور کامل خارج شود.


   گرفتن آب سبزی خوردن 

یکی از عواملی که باعث پلاسیده شدن و گندیدگی زودهنگام سبزی‌ در یخچال می‌شود، وجود آب در لابه‌لای آن‌هاست. بنابراین بعد از آبکشی سبزی خوردن باید آن‌ها را روی یک پارچه نخی تمیز قرار دهید تا آب سبزی‌ها کاملا جذب پارچه شود. با زیر و رو کردن سبزی‌ها این روند نیز تسریع می‌شود.
   قرار دادن سبزی خوردن درون کیسه پارچه‌ای| برای تازه نگه داشتن سبزی‌ خوردن، می‌توانید آن‌ها را درون یک کیسه پارچه‌ای بریزید و داخل یک کیسه فریزر یا نایلون مناسب قرار دهید. این کیسه نخی آب اضافی سبزی را جذب می‌کند و پلاستیک هم مانع گردش هوای اضافه در میان سبزی‌ها می‌شود. با این روش می‌توانید به مدت ۴ روز سبزی‌ها را تازه در یخچال نگهداری کنید.


   نگهداری سبزی خوردن در ظرف مناسب| اغلب افراد سبزی خوردن را بعد از شست و شو و آبکشی درون صافی می گذارند و رها می‌کنند. در حالی که بهترین ظرف برای نگه داشتن سبزی خوردن به صورت تازه و سالم، ظروف رویی یا آلومینیومی است. با ریختن سبزی درون این ظروف و کشیدن یک پارچه نخی تمیز روی آن به تازه ماندن آن ها کمک می‌کنید.


 قرار دادن درون کیسه پلاستیکی حاوی هوا 

در صورتی که سبزی‌های شسته شده را درون یک کیسه پلاستیکی یا کیسه فریزر بریزید و آن را طوری گره بزنید که کمی هوا در آن جمع شده باشد، این روش باعث می‌شود که سبزی‌ها مدت بیشتری در یخچال سالم و تازه بمانند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.