فیلم های کمدی صدرنشین جدول فروش

فیلم های کمدی صدرنشین جدول فروش

نیکی کریمی، بهرام افشاری،احمد مهرانفر و دیگر ستاره‌های فیلم‌های در حال اکران چه عملکردی در جذب مخاطب به سینما دارند؟

دنیای قلم مائده کاشیان : همزمان با آغاز نوروز و پس از آن عید فطر، چند ستاره با فیلم جدید خود در ژانر کمدی، دفاع مقدس و همچنین با فیلم‌هایی درباره موضوعات اجتماعی به سینما آمدند و با یکدیگر در گیشه رقابت کردند. ستاره محبوب کمدی بهرام افشاری با «فسیل» صدرنشین گیشه شد و پس از او بابک حمیدیان، محسن تنابنده و پریناز ایزدیار با «غریب» و «سه کام حبس» در رتبه‌های بعدی جدول فروش قرار گرفتند. احمد مهرانفر به همراه فرزاد فرزین و نیکی کریمی نیز با «آهنگ دو نفره» و «دسته دختران» در رتبه‌های پایین‌تر جدول هستند. کدام یک از این ستاره‌ها حضور موفق‌تری در گیشه دارند؟


بهرام افشاری


دیگر زمان آن رسیده تا در کنار ستاره‌های پرطرفدار کمدی مانند رضا عطاران و پژمان جمشیدی، از بهرام افشاری هم به عنوان یکی از کمدین‌های پرفروش یاد کنیم. این بازیگر که در اکران نوروز 1401 با کمدی «سگ‌بند» صدرنشین گیشه بود، امسال نیز  با «فسیل» در رتبه اول جدول فروش قرار دارد. این فیلم که از 25 اسفند 1401 به نمایش درآمده، حدود 2 میلیون و 600 هزار مخاطب و حدود 119 میلیارد و 90 میلیون فروش داشته است. افشاری در این فیلم نقش یک خواننده را بازی می‌کند که در سال‌های پیش از انقلاب، پس از انقلاب و زمان حال شاهد بخش‌هایی از زندگی او هستیم. افشاری در این فیلم به خوبی از فیزیک و حرکات خود استفاده می‌کند تا کاراکتر «اسماعیل» بامزه‌تر‌ جلوه کند.


بابک حمیدیان


هرچند که بازی بابک حمیدیان در فیلم «غریب»، در جشنواره فجر توجه داوران را جلب نکرد، اما حضور او در نقش شهید محمد بروجردی تحسین مخاطبان را برانگیخت. حمیدیان در این فیلم به خوبی ابعاد کاراکتر شهید بروجردی را به عنوان انسانی صلح‌طلب و صبور، همچنین فرمانده ای مقتدر و شجاع، نشان می‌دهد. او با بازی باور پذیرخود، نزدیکی لازم را برای همراه شدن تماشاگر با شخصیت شهید، ایجاد می‌کند و احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد. «غریب» با فروش 9 میلیارد و 300 میلیون تومانی و همچنین حدود 223 هزار تماشاگر از دیگر فیلم‌های اکران نوروز و عید فطر سبقت گرفته و در رتبه دوم جدول فروش است، اما این رقم برای «غریب» فروش متوسطی است.


محسن تنابنده


اکران همزمان «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی و «سه کام حبس» اثر سامان سالور باعث شد که محسن تنابنده با دو فیلم کارنامه‌اش در اکران عید فطر حاضر باشد. او در فیلم سیدی، نقش اصلی فیلم را برعهده دارد و در فیلم سالور، در کنار پریناز ایزدیار یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرده است. از نظر پیچیدگی‌های نقش و بازی تنابنده، می‌توان گفت او اکنون با «جنگ جهانی سوم» حضور موفق‌تری در سینما دارد، اما فروش «سه کام حبس» بیشتر از ساخته سیدی بوده است. فیلم سالور در کمتر از دو ماه، تقریبا 7 میلیارد و 700 میلیون فروخته و حدود 159 هزار مخاطب داشته، در حالی که «جنگ جهانی سوم» با فروش تقریبا 5 میلیارد و 50 میلیونی و حدود 102 هزار مخاطب در رتبه ششم جدول است. انتشار نسخه غیرقانونی فیلم سیدی در فضای مجازی به فروش آن لطمه بزرگی زد و «سه کام حبس» فیلم پرستاره‌تری محسوب می‌شود.


پریناز ایزدیار


پریناز ایزدیار زمستان 1401 با فیلم عاشقانه «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس، حضور موفقی در سینما داشت. این فیلم که در جشنواره فجر با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده بود، حدود 29 میلیارد و 280 میلیون فروخت و تقریبا 767 هزار مخاطب را به سینما کشاند، اما فروش 7 میلیارد و 700 میلیونی برای فیلم «سه کام حبس»، رقم درخور توجهی نیست. این فیلم اولین‌بار در سی‌وهشتمین جشنواره فجر رونمایی شد و ایزدیار برای بازی در آن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد. پریناز ایزدیار در این فیلم نقش زنی از قشر ضعیف جامعه را ایفا کرده است و بازی تاثیرگذار و خوبی دارد.


نیکی کریمی


نیکی کریمی ستاره باسابقه سینمای ایران نیز این روزها فیلم «دسته دختران» را در حال اکران دارد. این فیلم که پس از تجربیاتی مانند «برج مینو» و سریال «کیمیا» تجربه جدید او در دفاع مقدس به شمار می‌آید، با وجود هزینه‌های زیاد و امتیازهای فنی درخور توجه، همچنان نتوانسته به فروش مناسبی دست یابد و بعد از حدود 3 هفته نمایش، با جذب تنها 55 هزار تماشاچی، کمتر از یک میلیارد و 900 میلیون تومان فروخته است که گیشه ضعیفی محسوب می‌شود. «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، قصه‌ای در روزهای اول جنگ تحمیلی دارد و نیکی کریمی در آن، بازی استانداردی را به نمایش گذاشته است، اگرچه شماری از تماشاگران به ادای لهجه جنوبی توسط او، نقد دارند.


احمد مهرانفر و فرزاد فرزین


فیلم کمدی «آهنگ دو نفره» اثر آرزو ارزانش فضایی شاد و سرگرم‌کننده دارد، اما موفق نشده در گیشه به فروش بالایی دست پیدا کند. این فیلم در میان آثار اکران عید فطر، در رتبه دوم قرار دارد و از فیلم تلخی مانند «سه کام حبس» فروش کمتری داشته است. «آهنگ دو نفره» در تقریبا 20 روز اکران، 5 میلیارد و 147 میلیون فروخته و تقریبا 117 هزار مخاطب کسب کرده که رقم پایینی برای آن محسوب می‌شود. احمد مهرانفر و فرزاد فرزین هر دو نقش خواننده را در فیلم برعهده دارند که طی اتفاقی با هم آشنا می‌شوند. مهرانفر و فرزین به عنوان بازیگر و خواننده، هر کدام طرفداران خاص خود را دارند، اما با توجه به فروش نسبتا کم «آهنگ دو نفره»، این دو چهره فعلا حضور موفقی در گیشه ندارند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.