غذاهایی که رشد مو را تقویت می کند

غذاهایی که رشد مو را تقویت می کند

چطوری رشد مو را زیاد کنیم

دنیای قلم -ژنتیک، عوامل محیطی، استرس و رژیم غذایی از جمله عوامل تاثیرگذار در تقویت مو هستند؛ اما در این بین رژیم غذایی عاملی است که کنترل آن از بقیه راحت‌تر است و با رعایت آن، ویتامین‌های لازم برای سلامت مو تامین می‌شود،  اما چه خوراکی‌هایی برای تقویت مو مفید هستند؟

  اسفناج


یاد ملوان زبل افتادید؟ اما اسفناج چون سرشار از ویتامین‌های a و c همراه با دوز سالم آهن است واقعاً برای مو مفید است.


  ماهی‌های چرب


 ماهی‌های چرب مانند سالمون و شاه ماهی نه تنها منابع غنی پروتئین به‌عنوان یک عنصر کلیدی در رشد مو هستند بلکه سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین d است که برای مو فایده فراوانی دارند.


 آووکادو


 منبع ویتامین e که یک آنتی اکسیدان است. مانند ویتامین c و دیگر آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت کند. حالا که حرف از نقش ویتامین  c در سلامت مو شد، بد نیست یادآوری کنیم که مرکبات هم منبع خوبی از این ویتامین هستند و به همین دلیل برای مو مفید محسوب می‌شوند.


  تخم مرغ


 تخم مرغ حاوی بیوتین است ویتامینی که به تولید کراتین در بدن کمک می‌کند و پروتئینی که برای رشد مو مهم است.


  لوبیا و دیگر حبوبات


 حبوباتی مانند لوبیا، عدس و بادام زمینی هم غذا‌های عالی برای رشد مو هستند. آن‌ها نه تنها مملو از پروتئین‌های گیاهی هستند، بلکه به عنوان منبع خوبی از دیگر مواد مغذی کلیدی مانند روی، آهن و بیوتین هم هستند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.