نگاهی به سریال های جدید نمایش خانگی ، آمستردام و آکتور

نگاهی به سریال های جدید نمایش خانگی ، آمستردام و آکتور

نگاهی به سریال های جدید شبکه خانگی

دنیای قلم - پاییز امسال مدیوم نمایش خانگی نیز مانند سینما، فصل پرسروصدا و پررونقی را تجربه نکرد. اواخر تابستان دو مجموعه «آنتن» و «پوست شیر» در پلتفرم‌ها منتشر شدند و پس از آن، در سه ماه گذشته، سریال جدیدی پخش نشد. این روزها فیلیمو دو سریال «بی‌گناه» و «جیران»، نماوا مجموعه «شبکه مخفی زنان» و فیلم‌نت سریال «پوست شیر» را در حال انتشار دارد.

 

کمدی «روزی روزگاری مریخ» نیز به صورت مشترک در فیلیمو و نماوا منتشر می‌شود و البته به زودی به پایان می‌رسد. طبق خبری که تسنیم منتشر کرده «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی، «آمستردام» کاری از مسعود قراگزلو و «مترجم» اثر بهرام توکلی سه سریال جدید نمایش خانگی هستند که در فصل زمستان به پلتفرم‌ها می‌آیند. احتمال دارد مجموعه «مگه تموم عمر چند تا بهار داره» نیز جای «روزی روزگاری...» را بگیرد.


آکتور


نیما جاویدی پس از دومین ساخته سینمایی‌اش یعنی فیلم تحسین شده «سرخ‌پوست»، به نمایش خانگی رفت تا اولین سریال کارنامه خود را جلوی دوربین ببرد. «آکتور» که تولید آن سال گذشته آغاز شده، قصه زندگی چند بازیگر تئاتر را روایت می‌کند. نوید محمدزاده در دومین تجربه همکاری خود با جاویدی یکی از نقش‌های اصلی «آکتور» را برعهده دارد و احمد مهرانفر نیز دیگر بازیگر اصلی آن است. محمدزاده پیش از این با تنها سریال نمایش خانگی کارنامه‌اش «قورباغه» که با استقبال همراه بود، در این مدیوم دیده شد. برخلاف او، احمد مهرانفر با سریال‌های کمدی «شاهگوش»، «ابله»، «سال‌های دور از خانه» و «جادوگر» حضور پررنگی در نمایش خانگی داشته، اما هیچ کدام از این مجموعه‌ها، موفقیت ویژه‌ای نصیب مهرانفر نکردند. این بازیگر پس از تقریبا یک دهه حضور در نمایش خانگی، با «آکتور» این فرصت را در اختیار دارد تا در کنار نوید محمدزاده به عنوان ستاره سینما، با مجموعه‌ای غیرکمدی و نقش جدی، توانایی خود را در بازیگری به نمایش بگذارد. گفته شده چهره‌های دیگری مانند هانیه توسلی، مهراوه شریفی‌نیا و هستی مهدوی‌فر در «آکتور» حضور دارند و هومن برق‌نورد نیز از ایفای نقش در این مجموعه خبر داده بود. با توجه به سابقه نیما جاویدی و گروه پرستاره بازیگران سریال، این مجموعه شانس زیادی برای جلب توجه مخاطبان دارد.


آمستردام


فروردین امسال تیزر مجموعه‌ای به نام «آمستردام» به کارگردانی مسعود قراگزلو در رسانه‌ها منتشر و تبلیغات این سریال آغاز شد. طبق اخبار مربوط به این مجموعه، قرار بود «آمستردام» به زودی منتشر شود اما پس از معرفی بازیگران آن هم خبری از پخش سریال نشد، حالا تسنیم نوشته است که نماوا در انتظار کسب مجوز برای انتشار این سریال است. «آمستردام» مجموعه‌ای عاشقانه است که با محوریت یک خانواده، قصه خود را روایت می‌کند. شهرام حقیقت‌دوست که به تازگی به واسطه بازی خوب و نقش متفاوت خود در مجموعه «خون‌سرد»، تحسین مخاطبان را برانگیخت یکی از نقش‌های اصلی «آمستردام» را برعهده داشته است. مهدی سلطانی، هنگامه قاضیانی، مهدی پاکدل و مینا ساداتی نیز از دیگر چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. مسعود قراگزلو که تنها فیلم «بیست هفته» را در کارنامه دارد به عنوان دومین تجربه خود در زمینه کارگردانی، مجموعه پربازیگر «آمستردام» را جلوی دوربین برده است. هرچند که ناکامی چند سریال پرستاره در سال‌های اخیر ثابت کرده است که بازیگران یک مجموعه ضامن استقبال از آن نیستند، اما از طرفی هم نمی‌توان منکر تاثیر حضور ستاره‌ها در جلب توجه مخاطبان به سریال شد. ترکیب بازیگران «آمستردام» پرستاره نیست، اما کنجکاوی‌برانگیز و متفاوت است.


مترجم


بهرام توکلی نیز مانند نیما جاویدی و مسعود قراگزلو، با اولین سریال خود در راه نمایش خانگی است. این کارگردان که تا به حال چند فیلم سینمایی و آثاری مانند «اینجا بدون من»، «تنگه ابوقریب» و «غلامرضا تختی» را جلوی دوربین برده، با تولید «مترجم» برای اولین‌بار سریال‌سازی را تجربه کرده است. قصه این مجموعه درباره یک مترجم است که به واسطه شغل خود، رازی را درباره خانواده‌اش کشف می‌کند و این اتفاق، سرآغاز ماجراهایی در زندگی او می‌شود. همان طور که از خلاصه داستان این مجموعه پیداست، «مترجم» فضایی معمایی و رازآلود دارد.

 

صابر ابر پس از تجربه موفق «قورباغه» با گریمی متفاوت در این سریال ظاهر شده و نقش اصلی قصه را بازی کرده است. دیگر بازیگران جوان «مترجم» مهتاب ثروتی و مجتبی پیرزاده هستند و علاوه بر آن‌ها چهره‌های باسابقه‌ای مانند پانته‌آ پناهی‌ها و مهرانه مهین‌ترابی نیز در گروه بازیگران «مترجم» حضور دارند. پناهی‌ها پس از تجربه خوب «شهرزاد»، «خاتون» و مجموعه «کرگدن» که چندان دیده نشد بار دیگر با «مترجم» در نمایش خانگی دیده می‌شود و مهرانه مهین‌ترابی پس از «بی‌گناه»، با سریال توکلی همچنان در نمایش خانگی حاضر خواهد بود. بیشتر مجموعه‌های این مدیوم کمدی، ملودرام و عاشقانه هستند، اما ژانر معمایی سریال بهرام توکلی می‌تواند برگ برنده‌ای برای استقبال تماشاگران از «مترجم» باشد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.