خوراکی هایی برای تقویت حافظه

خوراکی هایی برای تقویت حافظه

بسته پیشنهادی ۵تایی برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز برای دانشجویان

دنیای قلم -فصل امتحانات دانشجوها نزدیک است. دانشجوها در این روزها، حسابی از حافظه خود کار می‌کشند تا درس‌های نخوانده را بخوانند و مباحث خوانده‌شده را هم مرورکنند. اگر می‌خواهید موتور حافظه‌تان در روزهای امتحان بهتر کار کند باید تغذیه و رژیم‌غذایی‌تان را جدی بگیرید. سعی کردیم در این فهرست با ترکیبی از میوه، سبزیجات و  حتی شکلات همه سلیقه‌ها را پوشش دهیم.
 

 تخم‌مرغ|  تخم‌مرغ یکی از پای ثابت‌های منوی غذایی دانشجوهاست. این ماده غذایی به‌عنوان منبع سرشار از انواع ویتامین‌های گروه b شناخته می‌شود. تحقیقات نشان داده که این دسته از ویتامین‌ها، احتمالا فرایند کوچک‌شدن مغز و ابتلا به بیماری‌های زوال عقل را کاهش می‌دهند.


 کلم بروکلی|  اگر اهل خوردن سبزیجات هستید کلم بروکلی برای تقویت مغز و افزایش قدرت حافظه، مغذی و مفیدترین است. ویتامین k و کولین موجود در آن، حافظه را شاداب و هوشیار نگه‌می‌دارد. می‌توانید بروکلی را خام مصرف کنید یا آن را بپزید و در غذاهای متنوعی استفاده کنید.


 توت‌ها |  انواع توت‌ها(توت‌فرنگی، توت سیاه، توت خشک، بلوبری) حاوی فلاونوئیدهای مختلف هستند. همین موضوع نشان می‌دهد که انواع توت‌ها هم  برای افزایش قدرت مغز مفید خواهند بود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انواع توت‌ها، مزایای مختلفی مانند افزایش انعطاف ساختار مغز و افزایش و بهبود ارتباط مابین سلول‌های مغزی خواهد داشت.


 شکلات تلخ|  شکلات تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در کاهش فشار خون و بهبود گردش خون در مغز و قلب، نقش مؤثری ایفا می‌کند. قانون مفید‌بودن در شکلات‌ها این است که  هر چه تلخ‌تر و تیره‌تر باشد، برای سلامتی مفید‌تر است. در یک کلام شکلات‌های تلخ و تیره را برای تقویت حافظه دست‌کم نگیرید.
 غلات کامل |  مصرف برنج قهوه‌ای، جو، غلات صبحانه ، نان و ماکارونی تهیه شده‌ از غلات کامل تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد مغز دارد، زیرا این دسته از مواد غذایی هم  سرشار از ویتامین e بوده و غلات کامل منابع بسیار خوبی برای این نوع ویتامین هستند.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.