خواص بی نظیر  میوه های پاییزی

خواص بی نظیر میوه های پاییزی

شاید پاییز به اندازه تابستان تنوع میوه نداشته باشد اما میوه‌های پاییزی خواص زیادی دارند که  بعضی از آن‌ها مختص به فصل سرماست

دنیای قلم -شاید پاییز به اندازه تابستان تنوع میوه نداشته باشد اما میوه‌های پاییزی خواص زیادی دارند که  بعضی از آن‌ها مختص به فصل سرماست.


  پرتقال


پرتقال منبعی غنی و عالی از ویتامین c و پتاسیم است و به همین دلیل مصرف پرتقال می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بشود و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری و دوران نقاهت را کوتاه کند. این میوه فصل پاییز همچنین می‌تواند موجب تنظیم و تعادل فشار خون شود.


  کیوی


کیوی یکی از میوه‌های پاییز است که منبعی غنی از ویتامین c است به طوری که ویتامین c موجود در کیوی از مرکبات هم بیشتر است. این ویتامین در این فصل باعث پیشگیری و درمان سرماخوردگی می‌شود.


  نارنگی


نارنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و از بروز بیماری های قلبی، سرطان و التهاب جلوگیری می‌کند. این میوه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به کاهش واکنش‌های آلرژیک بدن کمک می‌کند. نارنگی یکی از میوه‌های موثر در کنترل دیابت و قند خون است و می‌تواند از بروز چاقی جلوگیری کند.


  کدو حلوایی


این نوع کدو سرشار از ویتامین a، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. کدو حلوایی دوز زیادی از بتاکاروتن به شما می‌دهد که تا حدی به ویتامین a تبدیل می‌شود. ویتامین a می‌تواند به بدن شما در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند. همچنین بتاکاروتن موجود در آن با کمک به جذب نورِ شبکیه چشم، بینایی شما را واضح نگه می‌دارد.


   لیمو شیرین


لیمو شیرین از خانواده مرکبات است. این میوه مانند مرکبات دیگر منبع غنی از ویتامین c است. لیمو شیرین به جلوگیری از کم آبی بدن، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، جلوگیری و درمان سرطان، سلامت پوست و مو، رفع مشکلات تنفسی، بالا بردن ایمنی بدن و درمان اختلالات ادراری کمک می‌کند.


   انار


انار سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این میوه از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. خاصیت ضد التهابی انار التهاب روده‌ها را کاهش می‌دهد.انار برای درمان بیماری کلون و کولیت روده بسیار موثر است. کاهش قند خون، کنترل فشار خون و کلسترول و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی از دیگر خواص خوردن این میوه پاییزی است.


   به


به منبعی غنی از ویتامین‌های a، b و c  و حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم و فیبر، فسفر، آهن، روی و منیزیم است. این میوه خواص و فواید بسیار و همچنین ارزش غذایی بالایی دا رد   و از این رو برای کاهش وزن و لاغری گزینه مناسبی به حساب می‌آید. از جمله خواص به برای سلامتی می‌توان به مواردی از جمله نشاط‌ آور، تقویت‌کننده قلب، رفع و تسکین زخم معده، ضد سرطان، از بین برنده‌ بوی بد دهان، بهبود هضم غذا، تنظیم فشار خون و درمان سرماخوردگی اشاره کرد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.