چطور مادر شادابی باشیم

چطور مادر شادابی باشیم

ویژگیهای مادر شاداب را اینجا بخوانید

دنیای قلم -مادر بودن تجربه شیرین و در عین‌ حال سختی است که می‌تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد. مراقبت از بچه‌ها، کار‌های خانه و گاهی کار‌های بیرون از خانه تنها برخی از مواردی هستند که در فهرست کار‌های بی‌پایان یک مادر قرار می‌گیرد. لازم است مادران بدانند که برای افزایش انرژی چه بایدها و نباید‌هایی را رعایت کنند تا شاداب‌تر باشند.
 

 همزمان چند کار  را انجام نمی دهند | اگرچه بیشتر مادران به توانایی انجام چند کار به ‌طور همزمان افتخار می‌کنند، اما مطالعات نشان می‌دهد تمرکز روی چندین کار به‌طور همزمان تأثیر منفی روی مغز خواهد داشت. همچنین تحقیقات دانشگاه لندن نشان می‌دهد مادرانی که به‌طور همزمان فعالیت‌های مختلفی مثل بچه‌داری، اشتغال، خانه‌داری و... را انجام می‌دهند، طی آن مدت در انجام تحلیل‌های ذهنی، کاهش جدی iq را تجربه می‌کنند. کاهش توانایی مغز هنگام انجام چند وظیفه به‌طور همزمان را می‌توان با یک‌ شب بیداری کامل معادل دانست.همین موضوع  به‌مرور   زمان باعث تحلیل انرژی و خستگی مادر می‌شود؛ بنابراین، سعی کنید تنها روی یک کار تمرکز کنید. زمانی که در خانه هستید، با کودک‌تان بازی کنید و بعد از اتمام بازی به کار‌های دیگر بپردازید. با این کار ذهن شما کمتر خسته می‌شود و درنتیجه انرژی بیشتری برای نقش مادری‌تان ذخیره خواهید کرد.

 


  مسئولیت همه کار‌ها را یک‌تنه برعهده نمی گیرند |  برخی مادران تصور می‌کنند یک مادر فداکار و عالی، مادری است که تمام بار مسئولیت زندگی و فرزندان را به‌ تنهایی به دوش بکشد. یک مادر بعد از کلی بی‌خوابی شبانه، صبح زود از خواب بیدار می‌شود و یک سری کار‌های روزانه دیگر مثل شستن لباس‌ها، آشپزی، نظافت و مرتب کردن خانه، خرید و ... را انجام می‌دهد. تکرار هر روز این روند، به‌مرور باعث خستگی و فرسودگی خواهد شد. بنابراین، انجام کار‌هایی را در اولویت قرار دهید که مهم تر است و بقیه کار‌ها مثل خرید، نظافت و ... را به دیگر اعضای خانواده بسپارید. گاهی حتی در مراقبت و نگهداری فرزندتان از دیگران کمک بگیرید و چند ساعتی فرزندتان را به کسی مثل همسر، مادر، مادر همسر و ... بسپارید تا کمی فرصت رسیدگی به امور شخصی خود را پیدا کنید.


   با مادرهای دیگر صحبت می کنند| درک متقابل، یکی از مزایای وجود دوست است. هیچ‌کس به‌اندازه دوست شما که مادر هم است، متوجه نمی‌شود که گاهی چقدر در زندگی خسته می‌شوید.صحبت کردن با دوستان، تأثیر بسیار زیادی در افزایش انرژی دارد. دانستن این که دوستانتان سختی‌های مشابه یا حتی بیشتر از شما را در زندگی تحمل می‌کنند، می‌تواند منجر به کاهش فشار روحی و افزایش بازدهی شما شود. به همین دلیل لازم است حداقل دو بار در ماه، بدون حضور بچه‌ها، دورهمی‌های دوستانه داشته باشید.
برای نوشتن این مطلب از «ایرنا» کمک گرفته شده ‌است

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.