بیماری های مهمی که قدم زدن از آن پیشگیری می کند

بیماری های مهمی که قدم زدن از آن پیشگیری می کند

مهمترین دلایل قدم زدن را اینجا بخوانید

دنیای قلم -قدم زدن یک راه آسان برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، بیماری قلبی و سرطان است
به‌گزارش consumer healthday؛ تحقیقات جدید تأیید می‌کند که اگرچه برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و افزایش طول عمر دارد، اما حتی برداشتن تعداد کمتری قدم با سرعت بیشتر هم برای سلامتی شما مفید است.

 

محققان دریافتند به ازای هر ۲ هزار قدمی که در روز برمی‌دارید، تا حدود ۱۰ هزار قدم، خطر مرگ زودهنگام بین ۸ تا ۱۱ درصد کاهش می‌یابد.
به‌گفته محققان دانشگاه جنوب دانمارک، برداشتن روزانه ۹ هزار و ۸۰۰ قدم، خطر زوال عقل را بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، اما حتی تنها ۳ هزار و ۸۰۰ قدم هم  این خطر را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.


دانشمندان تاکید می‌کنند که بیش از تعداد قدم‌ها، راه‌رفتن با سرعت تند، یعنی تقریبا حدود ۸۰ قدم در دقیقه، بیشترین تاثیر را در کاهش زوال عقل، بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودرس  دارد. اما این همه پیاده‌روی لازم نیست یک باره اتفاق بیفتد. به‌گفته محققان، این تعداد قدم می‌تواند در طول روز و بین ساعات مختلف پخش شود.


این مطالعه از داده‌های ۷۸ هزار و ۵۰۰ بزرگ سال در انگلستان استخراج شد که به‌طور متوسط به‌مدت هفت سال تحت‌نظر بودند.
به‌گفته محققان، ۵ هزار قدم اول بیشترین بازده را به‌همراه دارد، اما این مزیت همچنان در ۵ هزار قدم بعدی افزایش می‌یابد.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.