روش های آسان برای پیشگیری از عفونت ادراری

روش های آسان برای پیشگیری از عفونت ادراری

بهترین روش پیشگیری از عفونت ادراری چیست

دنیای قلم -عفونت دستگاه ادراری که uti نامیده می‌شود، عفونتی است که می‌تواند شامل مجرای ادرار، مثانه، حالب‌ها و کلیه‌ها شود. طبق آمارها در آمریکا زنان در معرض خطر بیشتری برای عفونت ادراری هستند، زیرا مجرای ادرار آن‌ها کوتاه‌تر از مردان است و از این رو، امکان انتقال باکتری‌ها به‌مثانه آسان‌تر است.


عوامل مرتبط با خطر عفونت ادراری


عوامل مرتبط با خطر عفونت ادراری مکرر شامل رابطه جنسی پرتعداد که احتمال ورود باکتری به مجرای ادراری و مثانه را افزایش می‌دهد؛ احتباس ادرار (ناتوانی در تخلیه کامل ادرار) یا تخلیه ناقص مثانه ناشی از داروها؛ تنگ شدن مجرای ادرار؛ افتادگی مثانه، رحم یا واژن؛ شرایط عصبی و همچنین آتروفی واژن، که یک وضعیت پس از یائسگی است و به‌دلیل کاهش سطح استروژن ایجاد می‌شود.


علایم عفونت ادراری


در صورت بروز تب، لرز، بی‌نظمی یا درد پشت یا پهلو، باید به‌دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. این‌ها می‌تواند نشانه‌های عفونت کلیه باشد که نیاز به درمان دارد یا می‌تواند علایم عفونت سیستمیک در جریان خون باشد که در این صورت، بیمار باید بستری ‌شود. اگر فکر می‌کنید که عفونت ادراری دارید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است که برای بحث درباره علایم خود و جمع‌آوری نمونه ادرار به یک قرار ملاقات با پزشک متخصص نیاز داشته باشید.


 4راهکار جلوگیری از عفونت ادراری


 برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری، راهکارهایی وجود دارد که با تغییر آن‌ها به عنوان مرد یا زن، در سبک زندگی خودتان از بروز این بیماری می‌توانید جلوگیری کنید.


1-آب زیاد بنوشید | نوشیدن زیاد آب کمک می‌کند تا بافت مثانه، به صورت هیدراته و سالم بماند. این کار همچنین ادرار شما را رقیق می‌کند و غلظت باکتری‌ها را در مثانه کاهش می‌دهد. در برخی از افراد، عفونت ادراری به‌آسانی از طریق نوشیدن مایعات به مقدار کافی برطرف می‌شود. بنابراین، سعی کنید روزانه حداقل حدود 5/1لیتر مایعات بنوشید تا از عفونت ادراری جلوگیری کنید.


2-مثانه را پر نگه ندارید| از آن جایی که باکتری‌ها دوست دارند تا در محیط‌های گرم و مرطوب رشد کنند، تخلیه منظم ادرار شرایط زندگی مناسب را برای باکتری‌ها از بین می‌برد. تخلیه مثانه به تعداد چهار تا هشت بار در روز طبیعی است.


3-بلافاصله بعد از رابطه جنسی ادرار کنید | رابطه جنسی می‌تواند باعث شود که باکتری‌ها به مجرای ادرار، لوله کوچکی که مثانه شما را خالی می‌کند، نزدیک یا حتی داخل آن وارد شوند. دفع ادرار بعد از رابطه جنسی، در حقیقت برخی از باکتری‌ها را قبل از ایجاد عفونت از بین می‌برد.


4-مکمل‌های کرن‌بری مصرف کنید| کرن‌بری حاوی ترکیب منحصر‌ به‌ فرد و شناخه‌شده‌ای به‌نام پروانتوسیانیدین‌ها از نوع a است. کرن‌بری از غنی‌ترین منابع پروتئوسوسیانیدین به‌ویژه نوع a به شمار می‌رود. این پروانتوسیانیدین‌ها مانع از اتصال باکتری ای‌کولای به مثانه و مجاری ادراری می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.