درمان ترنس در کودکان
علائم ترنس در کودکان (2)

درمان ترنس در کودکان

ترنس بودن در جامعه به عنوان یک بیماری شناخته می‌شود. جامعه، افراد ترنسجندر را با روی خوش نمی‌پذیرد. این تصورات اشتباه زندگی کودک شما را به خطر می‌اندازد.

دنیای قلم -امروزه تغییر جنسیت برای درمان ترنس در کودکان رایج و معمول است و تنها با انجام جلسات روان درمانی و عمل‌های جراحی فیزیکی می‌توان مشکلات مربوط به تراجنسیتی را در کودکان از بین برد. به شرط این که در زمان مناسب و با نظر متخصصان موضوع پیگیری شود.

به گزارش قصه‌باف، ترنس بودن در جامعه به عنوان یک بیماری شناخته می‌شود. جامعه، افراد ترنسجندر با روی خوش نمی‌پذیرد. این تصورات اشتباه زندگی کودک شما را به خطر می‌اندازد.

ترنسجندر یک بیماری مسری و خطرناک روحی و روانی نیست، بلکه یک تفاوت طبیعی است. علائم ترنس بودن در کودکان بسیار متعدد هستند.

کودک ممکن است، نسبت به فعالیت ها، لباس‌ها یا اسامی جنس مخالف از خود علاقه نشان دهد.

اما این علاقه می‌تواند برخاسته از حس کنجکاوی او باشد.رفتارهای و حرکات کودکان خود را زیرنظر داشته باشید و با مشاهده علائم ترنس بودن در کودکان خود به روان‌شناس مراجعه کنید.

والدین در برخورد با نشانه های ذکر شده باید نکات زیر را مد نظر قرار دهند:

درمان ترنس در کودکان

کنترل احساسات و واکنش های خود

ممکن است کودک شما ترنس باشد در این جا او یک فرد متفاوت است که نیاز به پذیرفته شدن و حمایت از سوی شما دارد. اگر کودک شما پس از سال‌ها ترنس بودن خود را با شما در میان گذاشته است، آرامش خود را حفظ کنید و به روان‌شناس مراجعه کنید.

شما نمی‌خواهید شاهد افسردگی و رنج مداوم فرزند خود باشید. عدم پذیرش والدین برای کودکان تراجنسیتی به مراتب آزاردهنده تر از واکنش اطرافیان و جامعه همسالان است.

کمک گرفتن از متخصصان

اگر کودک دچار بحران هویتی باشد مشاهده علائم به معنای ترنس بودن کودک نیست.

غالباً دو ویژگی کلی در افراد ترنس مشاهده می‌شود:

برخی از ویژگی های فیزیکی بدن خود را نمی‌پذیرند. به عنوان مثال با اندام های تناسلی خود مشکل دارند.

آنها تمایل دارند که دیگران نیز هویت و جنسیت درونی آنها را به رسمیت بشناسند.

ترس های والدین

بروز برخی احساسات در والدین پس از تشخیص ترنس بودن فرزندشان امری کاملا طبیعی است. شما نگران سلامتی و نگران نحوه برخورد جامعه با کودک خود هستید. اگر کودک از پشتیبانی شما برخوردار باشد، به سادگی با مشکلات و رفتارهای متفاوت جامعه مواجه می‌شود.

پذیرش والدین، اطرافیان و جامعه همسالان کودک را نیز مجاب می‌کند که با این واقعیت مواجه شوند و هویت او را بپذیرند.

کودک شما ممکن است در بزرگسالی گزینه تغییر جنسیت را در نظر بگیرد. چرا که در غیر این صورت فشارهای جامعه بر فرزند شما بسیار شدیدتر خواهد بود.

شاید تصور کنید که ترنس بودن نشانه‌ای دال بر یک بیماری روانی در کودک شما است، در موارد نادری این احتمال وجود دارد. در این موارد به دنبال ترنس بودن ممکن است، فرد به دلیل عوامل محیطی یعنی رفتار شما و جامعه به بیماری‌های روانی مبتلا شد.

درمان ترنس در کودکان

نحوه حمایت از کودکان تراجنسیتی

کودکان تراجنسیتی تقصیری در بروز ترنس بودن خود ندارند و شاید بدون کمک والدین قادر به تشخیص تراجنسیتی خود نیز نباشند.

به یاد داشته باشید که همواره در صورتی که کودک ترنس است یا تنها در خصوص جنسیت خود کنجکاو است، باید از کمک حرفه‌ای مشاور استفاده کنید.

متأسفانه بسیاری از والدین با مشاهده علائم ترنس بودن کودکان، از مطرح کردن این موضوع با متخصصان روان‌شناس اجتناب می‌کنند.

آنها ترجیح می‌دهند که علائم نشانه های احتمالی را تنها یک اشتباه یا سوء برداشت تلقی کنند. به یاد داشته باشید که شما صلاحیت تصمیم گیری در این خصوص را ندارید.

پیش داوری یا طفره رفتن از موضوع را کنار بگذارید و مسئله را با یک روان‌شناس در میان بگذارید. با راهنمایی او به واقعیت پی می‌برید.

ممکن است علائم ترنس بودن در کودکان شما ریشه در عوامل دیگری داشته باشد. نیازی نیست، خود را با تفکرات آزار دهنده، مأیوس و ناامید کنید.

حقیقت را از زبان مشاور خواهید شنید. روان‌شناس راهنمایی های لازم را در اختیار شما و کودک شما قرار می‌دهد.

اگر کودک شما ترنس باشد نیز شما به عنوان والدین با ترس‌ها و نگرانی‌هایی، روبه‌رو می‌شوید که باید با یک مشاور در میان گذاشته شوند.

این آگاهی تنها منجر به شناختن علائم ترنس بودن در کودکان نمی‌شود. بلکه والدین با برخورداری از دانش و آگاهی کافی در کنار کودک خود قرار می‌گیرد و سؤالات مناسبی را از او خواهید پرسید.

دست یافتن به پاسخ مناسب در گرو طرح یک سؤال هوشمندانه است. پرسیدن یک سؤال مناسب به دانش و آگاه لازم در خصوص مسئله نیاز دارد.به این ترتیب می‌توانید از کودک خود حمایت کنید. حمایت والدین از کودک مهم‌ترین مسئله در زندگی کودکان است.

شما بدون آگاهی قادر به حمایت از آنها نخواهید بود، چرا که خود شما نیز به محض اطلاع یافتن از این حقیقت یا شک کردن به این مسئله دچار مشکلاتی می‌شوید.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.