چگونه دایره لغات کودکان را تقویت کنیم؟

چگونه دایره لغات کودکان را تقویت کنیم؟

برای حرف زدن کودک چه باید کرد اینجا را بخوانید

دنیای قلم -نقاشی کردن، بازی کردن و نوشتن توانایی کودک شما را برای درک و حفظ کلمات جدید تقویت می کند.
قصه باف نوشت: بسیاری از والدین نگران دایره لغات فرزندان خود هستند. در این مطلب چند روش تدریس در خانه وجود دارد که می‌توانید با اجرای آنها دایره لغات کودک خود را بهبود ببخشید.

نقاشی کردن، بازی کردن و نوشتن داستان توانایی کودک شما را برای درک و حفظ کلمات جدید تقویت می‌کند.

با استفاده از فهرستی از کلمات جدید، از کودک خود بخواهید در باره یک موضوع ساده داستان بنویسد. برای این که کار بخوبی پیش رود کودک باید در این داستان از کلمات بدرستی استفاده کند. جمع آوری کلمات به شکل داستان نیازمند تخیل است و این کار باعث خلاقیت کودک شما و افزایش دایره لغات اوخواهد شد.

 

دایره لغات کودکان

دومین روش، نقاشی کردن است. با استفاده از کاغذ و قلم طرحی ساده و سریع از یک کلمه را بکشید. مثلا کودک شما از خوردن شیر امتناع می‌کند. می‌توانید تصویر ساده یک لیوان یا بطری شیررا ترسیم کنید و روی لیوان یا بطری تصویر پسر یا دختری که عصا در دست دارد را به نمایش بگذارید و نشان دهید نتیجه عدم مصرف لبنیات ضعیف شدن استخوان‌ها و سرانجام استفاده از عصاست.

روش دیگر، توصیف کردن کلمه است. هر کلمه جدیدی که معرفی می‌کنید یا کودکتان معنی آن را می‌پرسد، توضیح دهید.

به عنوان مثال اگر کلمه مورد نظر شهردار است، شما می‌توانید در مورد شهردار محله خود و این که چه کارهایی در محل زندگی‌تان به حوزه شهرداری مربوط می‌شود را برای فرزند خود توضیح دهید. مثل جمع آوری زباله‌ها، اجازه ساختمان سازی، رسیدگی به امور خیابان‌ها و کوچه و حتی آسفالت خیابان‌ها که همه برعهده شهرداری هاست.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.