آیا آنژیوم گیلاسی روی پوست خطرناک است

آیا آنژیوم گیلاسی روی پوست خطرناک است

آیا آنژیوم گیلاسی خطرناک است ؟ اینجا را بخوانید

دنیای قلم - دانه‌های قرمز روی پوست بدون خارش و تغییر شکل ظاهری اصلاً نگران‌کننده نیست اما در صورت تغییر شکل خطرناک می‌شود.

حمیده آقایی متخصص پوشت در رابطه آنژیوم گیلاسی، اظهار کرد: دانه‌های قرمز روی پوست بدون خارش و تغییر شکل ظاهری اصلاً نگران‌کننده نیست. آن‌ها تومورهای خوش‌خیم بی‌ضرری است که در اثر تکثیر و تجمع غیرطبیعی عروق خونی ایجاد شده‌ و هیچ ارتباطی با سرطان ندارد.

 

وی افزود: لکه‌های قرمز روی پوست بدون خارش، شایع‌ترین نوع آنژیوم است که با افزایش سن، ایجاد شده و تقریباً در همه بزرگسالان بالای ۳۰ سال دیده می‌شود اما در صورت تغییر شکل ظاهری و وجود خارش می‌تواند نشانه بیماری‌های پوستی باشد.

 

این پزشک در پاسخ به این سئوال که چه زمانی لکه‌های قرمز روی پوست نشانه یک بیماری جدی محسوب می‌شود، تصریح‌ کرد: اگر  تعداد زیادی از دانه‍‌های قرمز در یک ناحیه خاص جمع شوند، درد، خارش، سوزش، التهاب و هر گونه احساس ناراحتی در لکه‌های قرمز وجود داشته باشد، لکه‌ها به زخم و خونریزی از آن‌ها تبدیل شود هر گونه تغییر شکل ناگهانی در ظاهر، اندازه و رنگ لکه‌ها و تیره شدن لکه‌های قرمز و یا داشتن لبه‌های خشن و نامنظم باشد، نشانه یک بیماری جدی است.

 

متخصص پوست با بیان اینکه افراد در صورت مشاهده یک یا چند مورد از علایم ذکر شده باید سریعاً به پزشک و متخصص پوست مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: آنژیوم گیلاسی خوش‌خیم به هیچ عنوان نشانه‌های بالا از جمله تغییر شکل ظاهری، درد، خارش، خونریزی و غیره را ندارد. گفتنی است این نشانه‌ها می‌تواند علائم بیماری پوستی، اگزما، کهیر، واسکولیت (التهاب رگ)، روزاسه، نیش حشرات و در شرایط حادتر علائم سرطان پوست باشد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.