۶ سال حبس؛ مجازات قتل به‌ خاطر یک مشت دلار

۶ سال حبس؛ مجازات قتل به‌ خاطر یک مشت دلار

مردی به خاطر یک مشت دلار ادم کشت اینجا را بخوانید

دنیای قلم -متهم به دلیل اختلاف مالی با مردی جوان دایی او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود.

مردی که به خاطر بدهی خواهرزاده، دایی را به قتل رسانده بود با توجه به رضایت اولیای دم در دادگاه کیفری استان تهران به ۶ سال حبس محکوم شد. 

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم در سال ۹۶ مقابل بانکی در بازار تهران مردی را که سوار موتور بود با شلیک گلوله کشته و متواری شده بود اما بعد دستگیر شد. متهم به نام شاهین در اعترافاتش انگیزه شلیک خونین را اختلاف حساب میلیونی با مردی به نام فرشید که خواهرزاده مقتول بود عنوان کرد. 

متهم پس از دستگیری و بازسازی صحنه جرم، در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای او حکم قصاص خواستند.

 

جلسه دادگاه


شاهین در دادگاه گفت: سال‌ها قبل چوپان بودم اما پس از مدتی از این کار خسته شدم. به همین خاطر برای گوسفندانم چوپان گرفتم و به تهران آمدم. سپس با فرشید که صاحب صرافی بود آشنا شدم. من دلار می‌خریدم و می‌فروختم؛ اما یک بار ضرر کردم. همان موقع تصمیم گرفتم به شهرستان برگردم و بار دیگر گوسفند بخرم و کار کنم؛ اما فرشید از من خواست تا پول‌هایم را دلار بخرم و به او بدهم. او صد هزار دلار، که آن موقع حدود ۴۲۰ میلیون تومان بود، از من گرفت و فرار کرد. 

متهم ادامه داد: سراغ دایی فرشید که پیک موتوری صرافی بود رفتم و از او خواستم تا با خواهرزاده‌اش صحبت کند و پول‌هایم را بدهد؛ اما او مخفیگاه فرشید را لو نمی‌داد. آخرین بار برای ترساندن هوشنگ با اسلحه‌ای که چند روز قبل به مبلغ دو میلیون تومان خریده بودم به او شلیک کردم. من واقعاً قصد کشتن او را نداشتم.

متهم در  ادامه گفت: من قتل را قبول دارم و می‌دانم اشتباه کرده‌ام .به همین خاطر به مرگم راضی هستم.

در  پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست اولیای دم، شاهین را به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

 

جلب رضایت اولیای دم 


به این ترتیب شاهین در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. زمان زیادی تا اجرای حکم اعدام نمانده بود که او توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

این مرد از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. او پای میز محاکمه اشک پشیمانی ریخت و گفت: باور کنید من خصومتی با مقتول نداشتم. من فرشید را می‌شناختم و پولم را از او می‌خواستم؛ اما چون فرشید فراری بود سراغ دایی‌اش رفتم. من از او خواستم تا ریش‌سفیدی کند، با خواهرزاده‌اش حرف بزند و پولم را پس بگیرد اما قبول نکرد. او با خونسردی می‌گفت خودت اگر می‌توانی پولت را پس بگیر. به همین خاطر عصبانی شدم و به سمت او شلیک کردم. قرار نبود او را بکشم. من فقط برای تهدید او اسلحه تهیه کرده بودم.

او ادامه داد: من پشیمان هستم و خانواده‌ام با تلاش زیاد توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند. من حالا از قضات دادگاه درخواست کمک دارم تا در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به رضایت اولیای دم، طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی او را به ۶ سال زندان محکوم کردند. با توجه به ایام بازداشت متهم، این مرد به زودی آزاد می‌شود.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.