سهم ۳۶درصدی حمل و نقل عمومی دربودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

سهم ۳۶درصدی حمل و نقل عمومی دربودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران: تلاش کردیم رویکرد توسعه  حمل و نقل عمومی شهرداری تهران که برآمده از مطالبات مردم بوده است را در بودجه سال آینده نیز لحاظ کنیم.

دنیای قلم -مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اختصاص ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به مأموریت حمل و نقل و ترافیک در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران خبر داد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی جزو برنامه های اصلی شهردار تهران و منطبق با سیاست های شورای اسلامی شهر تهران و مورد مطالبه شهروندان بوده که سهم ۳۶.۳ درصدی مصارف بودجه ۱۴۰۱ را به آن اختصاص داده ایم.

امیر شهرابی با اعلام این خبر اظهار داشت: در فرآیند تدوین لایحه بودجه سال آینده شهرداری تلاش کردیم که این لایحه با اسناد مصوب شورای شهر تهران از جمله برنامه پنجم توسعه‌ شهر تهران و سند سیاست‌های برنامه و بودجه ۱۴۰۱ و رویکردهای کلان مدیریت شهری منطبق باشد. همچنین در تعریف برنامه ها و پروژه ها، خواست شهروندان و نخبگان محلی و اقتضائات منطقه ای نیز ملاک عمل قرار گرفت.

وی اعلام کرد: ۳۶.۳ درصد از سهم اعتبارات شهرداری تهران در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ به ماموریت حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران اذعان داشت: در این راستا بودجه اختصاص یافته به ماموریت کلی حوزه حمل و نقل از رقم ۱۴ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان مصوب سال ۱۴۰۰  به رقم ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است و ۲۵.۷  درصد رشد داشته است.

تعیین ۵ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان اعتبار توسعه حمل و نقل ریلی در بودجه ۱۴۰۱

شهرابی، از توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از محورهای اصلی مأموریت حمل و نقل و ترافیک پایتخت یاد کرد که عملکرد آن نقش جدی در زندگی شهروندان شهر تهران دارد و افزود: تلاش کردیم رویکرد توسعه  حمل و نقل عمومی شهرداری تهران که برآمده از مطالبات مردم بوده است را در بودجه سال آینده نیز لحاظ کنیم و در مجموع ۵ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان اعتبار توسعه حمل و نقل ریلی در بودجه ۱۴۰۱ درنظر گرفته‌ایم که از این میزان یکهزار و ۲۳۲ میلیارد تومان برای هزینه تعمیرات و خرید قطعات یدکی  و اورهال و رقم ۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط مترو اختصاص یافته و مابقی آن صرف نگهداری خطوط مترو، احداث پایانه ها و پارکینگ های مترو و تأمین ناوگان مترو می‌شود.

سهم ۳۶درصدی حمل و نقل عمومی دربودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

افزایش۴۰ درصدی اعتبار تعمیر و نگهداری ایستگاه‌های مترو

وی از افزایش۴۰ درصدی اعتبار تعمیر و نگهداری ایستگاه‌های مترو خبر داد و افزود: برای تعمیر و نگهداری تجهیزات ثابت ایستگاه ها و مراکز فرمان مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۴۰ درصد افزایش برخوردار است.

افزایش ۶۸ درصدی اعتبار اورهال ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اعلام افزایش ۶۸ درصدی اعتبار اورهال ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، گفت: همه‌ ساله اعتبار لازم برای اورهال در شرکت بهره برداری مترو در نظر گرفته می شود. برای سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۷۸۲ میلیارد تومان برای خرید لوازم یدکی و اورهال درنظر گرفته شده که ۶۸ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال ۱۴۰۰ دارد.

وی با اشاره به پیش بینی اعتبار برای ساخت خطوط جدید مترو گفت: برای مطالعه خطوط جدید، توسعه و تکمیل خطوط ۳ ،۶ ، ۷ و خطوط آنتنی با درنظرگرفتن منابع عمومی و اختصاصی و اوراق مشارکت، در مجموع مبلغ ۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

۱۲۲۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید و تعمیرات اتوبوس و مینی بوس شهری

شهرابی، با اعلام رقم یکهزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای خرید و تعمیرات اتوبوس و مینی بوس شهری در بودجه سال آینده شهرداری تهران، اظهار کرد: بابت خرید اتوبوس و مینی‌بوس شهری، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان و برای تعمیرات و خرید تجهیزات ناوگان اتوبوس های فرسوده ۳۷۰ میلیارد تومان منظور شده است. همچنین مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس شهری از محل منابع اختصاصی انتشار اوراق مشارکت لحاظ شده است.

به گفته شهرابی، در تبصره ۳۰ بودجه مصوب، به شهردار تهران اجازه داده شده که در صورت تحقق منابع مازاد بر بودجه مصوب نسبت به خرید ناوگان اتوبوسرانی تا سقف یکهزار میلیارد تومان اقدام نماید.

بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان بودجه هوای پاک

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح هایی که بتواند در ارتقای کیفیت هوای پایتخت موثر باشد، ادامه داد: برای دستیابی به هوای پاک، سال آینده ردیف بودجه هایی در نظر گرفته شده تا گام های جدی و اثربخشی در این راستا برداشته شود.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص هوای پاک و پیش بینی بندها و تبصره های مربوط به آن در بودجه ۱۴۰۱ گفت: در این زمینه بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان اعتبار شامل تهیه و نصب فیلتر جذب دوده، کمک به تاکسیرانی جهت اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا و جایگزینی خودروهای استاندارد، مطالعه و تهیه و اجرای طرح های راهبردی کاهش آلودگی هوا و صدا، ایجاد سامانه های پیش بینی و پایش، جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری و توسعه و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و صدا منظور شده است.

شهرابی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بودجه شهرداری تهران در حوزه خرید تجهیزات حمل و نقل مانند دوربین و...  تصریح کرد: مبلغ ۳۸۹ میلیارد تومان در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک برای تجهیزات مراکز و سامانه‌های هوشمند حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مترو ،تاکسی)، مکانیزاسیون محدوده کاهش آلایندگی، نصب دوربین های ثبت تخلف، تجهیز و هوشمندسازی تقاطع ها، تعمیر و تجهیز چراغ های راهنمایی و رانندگی، نصب چراغ های چشمک زن در تقاطع ها و تجهیزات هوشمند تونل های شهری لحاظ شده است.

اعتبار۱۰ میلیارد تومانی برای احداث و تجهیز معابر دوچرخه در سال ۱۴۰۱

وی خاطرنشان ساخت: در مورد پیش بینی مدهای حمل و نقل جدید نیز برای احداث و تجهیز معابر دوچرخه سطح شهر تهران نیز در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.