خطر بی‌سوادی و افت تحصیلی در کشور

خطر بی‌سوادی و افت تحصیلی در کشور

در حال حاضر با نسلی از دانش‌آموزانی سروکار داریم که اگر روند فعلی آموزش تداوم یابد با خطر بی سوادی و افت تحصیلی مواجه خواهیم شد بنابراین چاره ای جز حضوری کردن مدارس نداریم.

دنیای قلم -عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بیش از این جایز نیست بر ضرورت بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای تامین سلامت دانش‌آموزان و معلمان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حسین حق وردی ، در مورد درخواست یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از ستاد کرونا برای حضوری شدن مدارس، گفت: مجازی شدن مدرس به دلیل شرایط اضطراری کشور و تامین سلامت دانش‌آموزان و مردم بود و با توجه به اینکه در حال حاضر آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی در حال افزایش و فرآیند آموزش به شدت آسیب زا شده است بنابراین به صورت جدی می طلبد مدارس بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با نسلی از دانش‌آموزانی سروکار داریم که اگر روند فعلی آموزش تداوم یابد با خطر بی سوادی و افت تحصیلی مواجه خواهیم شد بنابراین چاره ای جز حضوری کردن مدارس نداریم.

خطر بی‌سوادی و افت تحصیلی در کشور
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس یازدهم افزود: مدارس در اغلب کشورها حضوری شده است و ما هم باید به این سمت و سو حرکت کنیم زیرا سطح کیفیت آموزش مجازی به هیچ وجه قابل مقایسه با آموزش حضوری نیست و آینده مبهم تحصیلی در انتظار دانش آموزان خواهد بود.

حق ورودی با تاکید بر اینکه فرآیند آموزش در آموزش مجازی به درستی شکل نمی‌گیرد، یادآور شد: تعطیلی مدارس بیش از این جایز نیست و به طور قطع باید آموزش حضوری را در دستور کار قرار داد البته اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای تامین سلامت دانش‌آموزان و معلمان هم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر ضرورت بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: کیفیت پایین تدریس و عدم برقراری ارتباط موثر میان اساتید و دانشجویان از چالش‌های جدی آموزش مجازی است و در این رابطه می طلبد با اعمال رعایت پروتکل‌های سختگیرانه به سمت بازگشایی دانشگاه‌ها گام برداشت.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: تا زمانی که جریان آموزش، روند عادی و طبیعی خود را از سر بگیرد به هیچ وجه نمی‌توان عقب‌ماندگی‌های تحصیلی را برطرف کرد؛ بهتر است معلمان با برنامه ریزی های مناسب این عقب ماندگی‌ها را جبران کنند.


منبع: خانه ملت
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.