تورم همچنان می‌تازد

تورم همچنان می‌تازد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از آغاز به کار دولت ابراهیم رییسی تا کنون، سکه امامی یک میلیون و ۶۵۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان، دلار ۳ هزار و ۵۷۱ تومان و بورس ۶ هزار و ۹۷۳ واحد رشد داشته است.

دنیای قلم -دقیقا ۵ ماه از زمانی که ابراهیم رییسی کلید نهاد ریاست جمهوری را از حسن روحانی تحویل گرفت، می‌گذرد و از آن زمان تاکنون قیمت‌ها بسیار متفاوت شده و بازار طلا، سکه، ارز و بورس، با شرایط تازه‌ای روبرو شدند.

این در شرایطی است که یکی از وعده‌های رییس دولت سیزدهم، رساندن تورم به نصف میزان فعلی و پس از آن، تک رقمی کردن تورم بوده است. اما بنا به گزارش مرکز آمار، نرخ تورم مهرماه ۴۳.۴ درصد اعلام شده است.

تغییر محسوس قیمت دلار، طلا و سکه در ۱۵۱ روز گذشته به حدی بوده است که امروز کارشناسان به دولت هشدار می‌دهند این روند، نشان از پایان ماه‌عسل را دولت دارد. حالا بازار سهام که جای خود دارد که در این بازه زمانی، شرایطی را که نشانه‌ای مثبت از این بازار به بیرون درز دهد، دیده نشده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در عصر ابراهیم رییسی، سکه امامی یک میلیون و ۶۵۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان، دلار ۳ هزار و ۵۷۱ تومان و بورس ۶ هزار و ۹۷۳ واحد رشد داشته است.

قیمت دلار ۱۲.۱ درصد بالا رفت

افزایش قیمت حدود ۳ هزار و ۵۷۱ تومان قیمت دلار از ۱۲ مرداد تاکنون، بسیاری از بازارها را وارد مسیری جدید کرده است. دولت دوازدهم ۱۲ مردادماه بازار ارز را با دلار ۲۵ هزار و ۷۲۹ تومانی به دولت سیزدهم تحویل داد و هم‌اکنون عددی که از قیمت دلار در بازار ارز دیده می‌شود، در حدود ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان است؛ این یعنی افزایش ۱۲.۱ درصدی قیمت.

البته بررسی قیمت‌ها در ۱۵۱ روز گذشته نشان می‌دهد که در نیمه آذرماه دلار حتی وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد و از همان روز، تصویر قیمت دلار در بازار آزاد از روی تمامی سایت‌ها حذف شد و جای آن را دلار سنا گرفت.

تورم همچنان می‌تازد

سکه ۱۴.۳۹ درصد گران شد

در بازار سکه نیز رشد یک میلیون و ۶۵۳ هزار تومانی را از ۱۲ مرداد تاکنون شاهد بودیم. هر قطعه سکه امامی در نیمه مرداد ۱۱ میلیون و ۴۸۴ هزا تومان قیمت داشت و حالا در بازار باید سکه امامی را با قیمت ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان خریداری کرد. در این بازه زمانی ۵ ماهه، هر قطعه سکه امامی رشد ۱۴.۳۹ درصدی را تجربه کرده است.

البته تغییر اعداد و ارقام بازار سکه در ۱۵۱ روز گذشته نشان می‌دهد که بیشترین رشد قیمت سکه، ۲۴ آذرماه با عدد ۱۳ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان رقم خورده است.

طلا ۱۵.۳ درصد جهید

بازار طلا نیز از ۱۲ مرداد امسال تاکنون و در عصر ابراهیم رییسی از رشد قیمت‌ها بی نصیب نبوده است؛ تا جایی که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در حدود ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان گران شده است. ۱۲ مردادماه هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت یک میلیون و ۹۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رفت و این در حالی است که هم‌اکنون در بازار یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان قیمت دارد. هر گرم طلای ۱۸عیار در عصر رییسی ۱۵.۳ درصد رشد داشته است.

در این میان، بررسی تغییرات بازار طلا در مدت ۵ ماه گذشته نشان می‌دهد که ۱۵ آذرماه قیمت طلا به یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسیده بوده است.

بورس فقط ۰.۳۴ درصد رشد کرد

اما بورس از رشد قیمت‌ها تقریبا کمترین سهم را داشته و این در شرایطی است که یکی از وعده‌های دولت سیزدهم، بهبود بازار سهام بوده و به نظر می‌رسید که در دولت رییسی شاهد رشد شاخص بورس باشیم.

۴ هزار و ۷۴۶ واحد رشد، عددی است که شاخص بورس از ۱۲ مرداد تاکنون به خود دیده است. در روز تحویل کلید نهاد ریاست جمهوری به ابراهیم رییسی، شاخص بورس در رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۲ واحد قرار داشت و این در حالی است که هم‌اکنون این عدد با حدود ۰.۳۴ درصد، به یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۳۵۸ واحد افزایش یافته است.

بیشترین رشد شاخص بورس، ششم شهریورماه اتفاق افتاد که شاخص عدد یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۶۲ واحد را ثبت کرد.

منبع: خبر آنلاین
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.