طرز تهیه ترشی لبو و هویج به سبک کارخانه ها

طرز تهیه ترشی لبو و هویج به سبک کارخانه ها

طرز تهیه ترشی لبو و هویج را اینجا بخوانید

دنیای قلم -  ترشی لبو را حتما باید در فصل پاییز آماده کنید. برای تهیه ترشی لبو سریع یک دستور تهیه عالی پیشنهاد می دهیم.

 


مواد لازم برای تهیه ترشی لبو


لبو    1 کیلوگرم
سرکه    دو سوم لیوان
آب    یک سوم لیوان
شکر    2 قاشق غذاخوری
هویج    500 گرم
زرشک    1 لیوان
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
گلپر    به مقدار کافی

ترشی لبو و هویج


دستور تهیه ترشی لبو


برای تهیه ترشی لبو رستورانی ابتدا چغندر قرمز یا همان لبو را به خوبی می شوییم، سپس پوست شان را می گیریم. در ادامه لبوی پوست گرفته را با رنده درشت رنده می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.
در صورتی که رنده درشت در دسترش نداشتیم می توانیم لبو را به صورت رشته ای نازک و یکدست با یک کارد تیز خرد کنیم. در ادامه سرکه را به همراه آب به قابلمه اضافه می کنیم، به صورتی که محلول آب و سرکه بالاتر از سطح لبو ها باشد.

 


چون این ترشی را با رنگ قرمز درست می کنیم بهتر است از سرکه قرمز استفاده کنیم تا در پایان رنگ بهتری داشته باشد، نکته دیگر اینکه حتما آب را از قبل بجوشانیم و سرد کنیم یا اینکه از آب تصفیه شده استفاده کنیم.
در این مرحله شکر را هم به قابلمه اضافه می کنیم. البته در صورتی که بخواهیم طعم ترشی ترش تر باشد می توانیم مقدار شکر را کمتر کنیم، حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا محلول آب و سرکه سریعتر به جوش بیاید.
پس از اینکه محلول سرکه و آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مواد به مدت 20 دقیقه بجوشند. در همین حین زرشک را در یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد.

 

در این مرحله هویج را پس از شستشو، پوست می گیریم و مانند لبو یا با رنده درشت رنده می کنیم، یا اینکه با کارد به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از گذشت 20 دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

 

حالا هویج رنده شده را سریعا به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مواد کمی از حرارت بیفتند، سپس زرشک خیسانده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و گلپر به قابلمه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.
پس از اینکه ترشی به طور کامل خنک شد و با دمای محیط هماهنگ شد، یک ظرف شیشه ای مناسب را به خوبی می شوییم و با دستمال خشک می کنیم، به صورت که هیچ گونه رطوبیتی درون ظرف باقی نماند.


در این مرحله ترشی را درون ظرف شیشه ای می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم، به صورتی که هیچ گونه هوایی وارد ظرف ترشی نشود. این ترشی خیلی فوری اماده است و از 24 ساعت بعد می توانیم آنرا مصرف کنیم.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.