با خاصیت‌های بی‌نظیر گوشت غاز آشنا شوید

با خاصیت‌های بی‌نظیر گوشت غاز آشنا شوید

گوشت غاز ارزش غذایی بالایی دارد و مصرف آن فواید بسیار مناسبی برای سلامت بدن انسان به همراه دارد، همچنین گوشت غاز طعم خوبی دارد اما مصرف آن برای برخی افراد مناسب نیست.

دنیای قلم -غاز یک حیوان بسیار زیبا و ظریف است و گردن بلند آن باعث می شود این حیوان بسیار تحسین شود. در پشت بدن و کمر زیبای او گوشتی ذخیره می شود که فواید زیادی دارد. فواید گوشت غاز برای انسان بیشمار است و اثربخشی گوشت غاز زیاد است و طعم خوبی دارد.

ارزش غذایی گوشت غاز


کالری 294

چربی کل 21 گرم

کلسترول 97 میلی گرم

سدیم 72 میلی گرم

پتاسیم 310 میلی گرم

پروتئین 25 گرم

کلسیم 1٪

ویتامین b12 43٪
آهن 10٪
منیزیم 5٪

با خاصیت‌های بی‌نظیر گوشت غاز آشنا شوید

طبع گوشت غاز

از دیدگاه طب سنتی طبع گوشت غاز گرم و خشک است و آب انار، زیره، دارچین، فلفل، زنجبیل از مصلحات این گوشت می باشد.

بیشتر بخوانید: خواص بی نظیر آب میوه های ترکیبی

سلامت عضلات


پروتئین برای هماهنگی و انقباض عضلات بسیار حیاتی است. در ساختار های ریزو همچنین ساختار عضلانی یافت می شود. مقدار کافی پروتئین به رشد عضلات کمک می کند. برای حفظ تعادل بین تجزیه پروتئین های عضلانی و سنتز پروتئین ماهیچه بسیار مهم است.

سلامت استخوان


فسفر برای حفظ دندان ها و استخوان های سالم ضروری است. همراه با کلسیم، باعث می شود تا استخوان های قوی تشکیل شود. باعث تقویت سلامت مینای دندان و لثه می شود. این عنصر از بیماری هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری می کند. سلامتی کلی را ارتقا می بخشد. فسفر با سلامت قلب همراه است که به جلوگیری از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

اکسیژن را منتقل می کند


آهن حامل اکسیژن است و آن را از سلول به سلول دیگر منتقل می کند. آهن برای انجام فعالیت ها هر روز در بدن ضروری است.

مو و پوست سالم


ویتامین b5 برای حفظ پوست سالم و ظاهر آن ضروری است. باعث کاهش احتمال پیری زودرس مانند لکه های سنی و چروک می شود. این مطالعه نشان می دهد که ویتامین b5 برای رنگدانه مو بسیار مهم است و از از بین رفتن رنگ جلوگیری می کند.

کلسترول را کاهش می دهد


این مطالعه نشان می دهد که مس به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند. این ماده خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، سکته قلبی و تصلب شرائین را کاهش می دهد.

قدرت ایمنی را تقویت کنید


ویتامین b6 برای ترمیم سیستم ایمنی بدن ضروری است. این ویتامین برای مقابله با عفونت ها به بدن کمک می کند. در صورت عدم وجود ویتامین b6، بدن می تواند قربانی این عفونت ها شود.

بیشتر بخوانید: چه خوراکی‌هایی برای پاییز مناسب است؟


پشتیبانی از هضم


ویتامین b3 برای انجام عملکردهای طبیعی دستگاه گوارش انسان، اعصاب، تقویت اشتهای سالم و تقویت درخشندگی پوست ضروری است.

روند بهبودی را سرعت می بخشد


ریبوفلاوین نقش اساسی در ترمیم بافت ها، ترمیم جراحات و زخم ها دارد که برای بهبودی کامل مدت زمان زیادی طول می کشد.

عملکردهای مغز


این تحقیقات نشان می دهد که روی بر عملکرد ذهنی تأثیر می گذارد. روی برای تقویت عملکرد انتقال دهنده های عصبی با ویتامین b6 همراه است. روی اضافی برای افرادی که دچار آسیب دیدگی هستند ضروری است. روی در اهداف درمانی به بدن کمک می کند.

خستگی را تسکین دهید


ویتامین b12 برای رهایی از ضعف و خستگی بدن انسان ضروری است. این امر استقامت کلی را برای مقابله با فشار کار سنگین ترویج می کند.

می تواند ماده مغذی متراکم باشد


گوشت غاز بدون پوست ممکن است طعم خوبی نداشته باشد، اما در مورد تراکم مواد مغذی بسیار غنی است. بدون پوست، گوشت غاز فقط حاوی 161 کالری در هر 100 گرم برای این 161 کالری، گوشت غاز منبع خوبی از چربی، پروتئین و طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند.

سرشار از ویتامین های b به خصوص ویتامین b6


گوشت غاز مقدار قابل توجهی ویتامین b6 را تأمین می کند. گوشت غاز بدون پوست 32 درصد از rdi را برای این ویتامین ضروری تأمین می کند. ویتامین b6 عملکردهای مختلفی در بدن دارد و در متابولیسم پروتئین نقش بسزایی دارد. غاز همچنین حاوی مقدار نسبتاً خوبی از ویتامین های دیگر b است.

منبع: نمناک
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.