برای اینکه به راحتی پریود شویم چه کنیم

برای اینکه به راحتی پریود شویم چه کنیم

قاعدگی و دردهای قاعدگی و پریود منظم در سلامت زنان بسیار موثر است. برای اینکه راحت پریود شوید این مطلب را بخوانید.

دنیای قلم -قاعدگی چرخه طبیعی بدن زنان است که گاهی این چرخه بهم می‌ریزد. حال به این سوال پاسخ می‌دهیم که اگر چرخه طبیعی بدن شما در پریود شدن یا قاعدگی دچار اختلال شد چه کنید.


دلایل متفاوتی وجود دارند که ممکن است بخواهید زودتر پریود شوید.
ممکن است از سندرم پیش از قاعدگی خسته شده اید و آماده هستید که هرچه زودتر پریود شوید. شاید می خواهید هفته ی دیگر به مسافرت بروید و میخواهید تا آن موقع پریودتان تمام شده باشد. یک دلیل جدی تر میتواند آن باشد که نگران هستید که حامله اید و فقط مدرکی می خواهید که ثابت کند نیستید. 


باید توجه داشته باشید که بدن در چرخه 24 تا 30 روز پریود را تجربه می کند. همه زنان بین 24 تا 30 روز پریود می‌شوند. اگر بدن شما چرخه طبیعی داشته باشد. یعنی مشکلی در تخمگذاری ، کیست ، تنبلی رحم و ... نداشته باشید در این مدت باید پریود شوید و قاعدگی منظمی داشته باشید. 

 


چه عواملی باعث بهم خوردن قاعدگی می‌شود


پریود نشدن دلایل مختلفی دارد اضافه وزن ، بهم ریختگی هورمونها ، بارداری ، اضطراب ، کیست و تومور می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه پریود شما دچار بی نظمی شود. 
این بی‌نظمی باعث می‌شود بدن شما واکنش های زیادی داشته باشد. برای اینکه قاعدگی خود را روی نظم بی‌اندازید بهترین کار این است که دلیل بهم رختگی پریود را پیدا کنید. 
وقتی دلیل بهم  ریختگی پریود را پیدا کردید دیگر کار شما آسان می‌شود. اگر بهم ریختگی پریود شما دلیل سختی نداشته باشد. مثلا اینکه دچار کیست یا تومور نباشید یا باردار نباشید با چند ماده گیاهی می‌توانید پریود خود را به نظم می‌اندازید.

 


چای زعفران بخورید


چای زعفران یکی از نوشیدنی‌هایی است که خونریزی شما را شدت می‌بخشد و پریود را راحت‌تر می‌کند. زعفران به دلیل اینکه دارای خاصیت آرامبخشی است و به خون را رقیق می‌کند و نشاط آور  است هم باعث می‌شود از سندرم قاعدگی به دور باشید و هم اینکه پریود شما را روی نظم می اندازد

 


چای زنجبیل بخورید


چای زنجبیل نیز یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای سندرم قاعدگی و از بین بردن عقب افتادگی پریود است. زنجبیل نیز خون را رقیق می‌کند. باعث روان شدن خون می‌شود و چون طبع گرمی دارد رطوبت رحم را می‌گیرد. بنابراین یک هفته مانده به پریود حتما از چای زنجبیل استفاده کنید. 

 


دم نوش اسطخودوس


دم نوش اسطخودوس کمک می‌کند تا راحتتر پریود شوید چرا که اسطخودوس گیاهی است که علاوه بر آرامبخش بودن می تواند هورمون های شما را تنظیم کند. 

 


ویتامین c مصرف کنید


ویتامین c باعث می‌شود تا پریود شما زودتر اتفاق بی افتد ویتامین c در تغییرات هورمونی تاثیر بسیار زیادی دارد وهورمون‌ها با بسیار منظم می‌کند. 

 


دم نوش رازیانه استفاده کنید


دم نوش رازیانه نیز یکی از دم نوشهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر پریود شوید و درد کمتری را تحمل کنید. رازیانه باعث می‌شود تا تخم‌دانها از تنبلی به دور باشند. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.