8 میلیون خودرو و 20 میلیون سفر روزانه در تهران

8 میلیون خودرو و 20 میلیون سفر روزانه در تهران

در شهر تهران ما شاهد  5 هزار تقاطع زمان دار که با چراغ زمان دار تنظیم می شود و 1500 کیلومتر معبر بزرگراهی داریم.

دنیای قلم -کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه کاهش تصادفات و کشته ها یکی از اهداف و دغدغه های پلیس راهور تهران بزرگ است، گفت: وجود 8 میلیون خودرو در تهران 20 میلیون سفر را رقم می زند و 5 هزار تقاطع در پایتخت مدیریت می شود. 
 سرهنگ جوانبخت  گفت : از زمانی  که در سال 1279 اولین خودرو وارد کشور شو شهر تهران شد شاید هیچ کس فکر نمی کرد که اینقدر حجم و تعداد خودرو افزایش پیدا کند که به عدد 8 میلیون خودرو در شهر تهران برسیم .
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز داشت : از آن زمان تا الان شاهد گذر و اتفاقات وسیع و آمد و شد زیاد خودروها قرار گرفته  و به ترافیک حال حاضر شهر تهران رسیده ایم 
این مقام انتظامی ادامه داد : اولین گواهینامه در سال 1307 صادر شد که توسط پلیس آن زمان برای ناصر خان انشاء صادر شد و در حال حاضر ما شاهد تقاضاهای دریافت گواهینامه روبرو هستیم و  حال می بینید که چه مقدار تغیرات بزرگ و اساسی داشته ایم و با رشد جمعیت و تعداد خودرو به این شرایط فعلی رسیده ایم و این تغیرات را شاهد هستیم .

8 میلیون خودرو و 20 میلیون سفر روزانه در تهران
سرهنگ جوانبخت گفت :  به عبارت کلی شاهد یک تغییر و گذار وسیع هستیم به گونه ای که امروزه در شهر تهران  ما شاهد  5 هزار تقاطع زمان دار که با چراغ زمان دار تنظیم می شود و 1500 کیلومتر معبر بزرگراهی داریم و شاهد تردد  8 میلیون وسیله نقلیه  هستیم که این تعداد روزانه بیست میلیون سفر  را برای ما رقم می زند .
وی افزود : واقعیت این است که تخلفات همچنان ادامه دارد و آن زمان شکل دیگری داشت و در حال حاضر به گونه و شکل دیگری شاهد آن هستیم چنانکه همیشه انسان عنصر اصلی و عامل اصلی تصادفات است و به عنوان کاربر ترافیکی و گاهی به عنوان راننده و برخی مواقع نیز به عنوان عابر وجود داشته است و اگر چه این تخلفات مانند تخلفات ساکن ، تخلفات تغییر مسیرهای ناگهانی ، عدم رعایت حق تقدم ها و همه این تغیرات را البته رشد جمعیت و افزایش تعداد فزاینده خودرو را شاهد هستیم خوشبختانه با کاهش مطلوب تصادفات و کاهش حوادث مواجه هستیم اگر چه تخلفات ما به نسبت گذشته رشد داشته ولی به نسبت توانسته ایم این تصادفات را مدیریت نماییم و کاهش حوادث ترافیکی را بدنبال داشته ایم  
وی اشاره کرد :  البته نقش پررنگ مدیریت صحیح و استفاده از تجهیزات آی تی  و آن مدیزیت پویایی که تلاش می کند جان یک نفر حفظ شود و ما اعتقاد بر این داریم که حفظ جان یک فرد نجات جان کل جامعه است و تلاش همگی ما برای این است که یک حادثه ترافیکی را کاهش دهیم و به طبع آن شاهد یک کشته کمتر باشیم .

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.