طرز تهیه سوپ سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی

چطور سوپ سرماخوردگی درست کنیم

دنیای قلم -این روزها سرماخوردگی زیاد شده است و هیچ چیز مثل یک سوپ خوشمزه نمی‌تواند انرژی یک سرماخورده را تامین و زمینه بهبودش را فراهم کند. اما خیلی وقت‌ها اعضای خانواده یا بچه‌ها طعم سوپ‌های رستورانی را بیشتر می‌پسندند. در ادامه چند نکته را که باعث خوش عطر و طعم شدن سوپ‌های رستورانی می‌شود، با هم مرور می‌کنیم:  
استفاده از مواد اولیه تازه| یکی از اصلی‌ترین رازهای خوشمزه شدن سوپ این است که باید از مواد غذایی تازه برای آن استفاده کنید. سبزی و صیفی‌ منجمد طعم خوب سوپ شما را از بین می‌برد پس اگر می‌خواهید سوپی خوشمزه بپزید، همیشه از سبزی و صیفی‌ تازه استفاده کنید. 
گرفتن بوی مرغ| برای گرفتن بوی مرغ یا گوشت، سیر و پیاز شسته را درسته در قابلمه بریزید و در آخر پخت یا از قابلمه خارج کنید یا کاملا له کنید و دوباره به قابلمه برگردانید. 
افزودن عصاره یا آب قلم| برای خوش طعم و عطر شدن سوپتان از عصاره مرغ و عصاره گوشت استفاده کنید. توجه کنید عصاره‌ها مقداری نمک دارند پس بعد از افزودن عصاره از ریختن نمک بدون چشیدن سوپ خودداری کنید. اگر خودتان در خانه آب گوشت یا قلم دارید می‌توانید آن را صاف کنید و چربی اضافی آن را بگیرید و به سوپ اضافه کنید.  
غوغای لیموی تازه| اگر می‌خواهید سوپتان طعم و عطر بی‌نظیری بگیرد، در اواخر پخت سوپ به آن کمی آب‎لیمو بیفزایید. شما می‌توانید سوپ جو را با برش‌های تازه لیمو ترش سرو کنید. 
افزودن سبزی در اواخر پخت| برای این‌که عطر و طعم سبزی‎ها حفظ شود، بهتر است سبزی‎هایی مانند جعفری را در اواخر پخت بیفزایید. سبزی‎های سفت‌تر را زودتر اضافه کنید. 
پوره کردن سوپ| برخی افراد سوپی را خوشمزه و جا افتاده می‌دانند که مواد داخل آن کمتر مشخص بوده و به شکل پوره باشد. برای غلیظ‌تر شدن سوپ می توانید کمی از مواد سوپ را بعد از آماده شدن در غذا ساز بریزید و کاملا پوره کنید.
تفت دادن رب| اگر در تهیه سوپتان رب به کار می‌رود، برای این‌که طعم سوپ شما عالی و بی‌نظیر شود، قبل از اضافه کردن رب گوجه فرنگی به سوپ آن را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.