طرز تهیه بهترین سوپ سرماخوردگی

طرز تهیه بهترین سوپ سرماخوردگی

سوپ سرماخوردگی را چطور درست کنیم

دنیای قلم -در دوران بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، پزشکان توصیه می‌کنند که بیمار غذاهایی مصرف کند که هضم نسبتا راحتی دارند و ویتامین و مواد معدنی لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن را تامین می‌کنند. سوپ تره‌فرنگی یا ورمیشل از سوپ‌های معروف و مفید در دوران سرماخوردگی است  که برای تهیه‌اش به یک عدد پیاز، 100 گرم قارچ، 20 حبه سیر تازه، 10 گرم عصاره مرغ، یک بسته مخلوط سبزیجات آماده یا معادلی مناسب برای آن، آب سبزیجات، نصف بسته ورمیشل، 100 گرم جعفری تازه و لیمو ترش تازه، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه و 2 قاشق هم نمک نیاز داریم. اما مراحل تهیه آن:  


1 یک پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و درون قابلمه تفت می‌دهیم. 
2 قارچ‌ها را خرد می‌کنیم و درون پیازها تفت می‌دهیم. 
3 دو حبه سیر تازه را رنده می‌کنیم و به محتویات ماهیتابه اضافه می‌کنیم.
4 10 گرم عصاره مرغ را درون ترکیب پیاز و قارچ می‌ریزیم و هم می‌زنیم.
5 نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه، نصف قاشق چای خوری زردچوبه و نصف قاشق چای خوری نمک را به ماهیتابه اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.
6 از سبزی بسته‌بندی منجمد یا معادل استفاده می‌کنیم و درون ماهیتابه تفت دهیم.
7 حدود دو لیتر آب یا عصاره سبزیجات به قابلمه سوپ اضافه می‌کنیم.
8 یک و نیم پیمانه ورمیشل خرد شده را به سوپ اضافه می‌کنیم. 
9 حدود نیم ساعت صبر می‌کنیم تا ورمیشل و سبزیجات بپزند و سوپ قوام بیاید و طعم بگیرد. پس از این‌که سوپ قوام پیدا کرد آن را درون ظرف مورد نظر سرو می‌کنیم و با جعفری تازه و لیمو ترش تازه آن را تزیین و سرو می‌کنیم.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.