احضار مسعود اسداللهی به دادسرای نظامی

احضار مسعود اسداللهی به دادسرای نظامی

دادسرای نظامی مسعود اسداللهی را که در صدا و سیما اظهاراتی مبنی بر تهیه پیجر برای اعضای حزب الله لبنان مطرح کرده بود، احضار کرد.

دنیای قلم-مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد؛ مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای بیستم مهرماه، با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه خبر اظهاراتی را پیرامون تهیه پیجر برای رزمندگان لبنانی مطرح کرد که این اظهارات بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

با توجه اینکه اظهارات مطرح شده می‌تواند مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و حتی اقدام علیه امنیت ملی باشد دادستان نظامی تهران با احضار اسدالهی به دادسرای نظامی اظهارات وی در مورد ادعای صورت گرفته را ثبت و ادله وی برای بیان چنین ادعایی را مطالبه کرد.

اسداللهی در جلسه بازپرسی ضمن اذعان به اشتباه بودن مطالب مطرح شده عنوان کرده مطلب مورد اشاره را به نقل از منابع نامعتبر بیان کرده و بلافاصله پس از بررسی بیشتر به اشتباه بودن مطالب اظهاری پی برده است. 

این گزارش حاکی است؛ اسداللهی در جلسه بازپرسی ضمن اذعان به اشتباه بودن مطالب مطرح شده عنوان کرده مطلب مورد اشاره را به نقل از منابع نامعتبر بیان کرده و بلافاصله پس از بررسی بیشتر به اشتباه بودن مطالب اظهاری پی برده است.

پرونده قضایی این فرد در حال حاضر در دست بررسی است.

مسعود اسداللهی، کارشناس منطقه در آنتن صداوسیما اعلام کرده بود؛ حزب الله پیجر‌ها را بواسطه یک شرکت ایرانی از شرکت تایوانی خریداری کرد. پیجر‌ها از نظر حفاظتی بررسی نشد و در اختیار حزب الله قرار گرفت.

دکتر مسعود اسداللهی کارشناس برجسته مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه، سالهاست که وقت خود را به پژوهش و تحقیق درباره لبنان و بخصوص جنبش حزب الله اختصاص داده است. وی چندین سال پیش، کتاب «از مقاومت تا پیروزی» را در زمینه زمینه ها، مقدمات و تاریچه تشکیل حزب الله لبنان با استناد به منابع عربی، فارسی و لاتین اعم از کتاب‌ها و روزنامه‌های معتبر تدوین کرد که تا عقب نشینی و فرار ارتش اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی را دربر می‌گرفت. بنابر گفته دکتر اسداللهی این کتاب به زبان عربی هم ترجمه شده و در کشور‌های عربی و اسلامی مورد استقبال هم قرار گرفته است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.