نکاتی برای مدیریت اختلالات تیروئید

نکاتی برای مدیریت اختلالات تیروئید

ورزش می‌تواند به تقویت متابولیسم، بهبود عملکرد تیروئید و مدیریت وزن کمک کند.

دنیای قلم -غده تیروئید که در ناحیه گردن قرار دارد، وظیفه تنظیم عملکردهای مختلف بدن مانند متابولیسم، دمای بدن، ضربان قلب و بسیاری موارد دیگر را بر عهده دارد. با اختلال در عملکرد این غده، فرد به اصطلاح دچار «پرکاری» یا «کم‌کاری» تیروئید می‌شود. به گزارش «خبرآنلاین»، برای مدیریت این اختلال‌ علاوه بر انجام دستور پزشک و توجه به تغذیه، رعایت نکاتی دیگر مهم است.


1. معاینات منظم

 افراد مبتلا به بیماری تیروئید باید به طور منظم معاینه شوند تا با اطلاع از سطح هورمون تیروئید خود، در صورت لزوم داروهای موردنیاز را مصرف کنند.


2. ورزش

 ورزش می‌تواند به تقویت متابولیسم، بهبود عملکرد تیروئید و مدیریت وزن کمک کند.


3. مدیریت استرس

استرس می‌تواند علایم بیماری تیروئید را تشدید کند. افراد مبتلا به بیماری تیروئید باید تکنیک‌های مدیریت استرس یوگا یا تمرینات تنفس عمیق را انجام دهند.


4. اجتناب از مصرف سیگار

سیگار کشیدن می‌تواند در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد و علایم بیماری تیروئید را تشدید کند. افراد مبتلا به بیماری تیروئید باید از استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود سیگار اجتناب کنند.


5. مصرف دارو

 افراد مبتلا به بیماری تیروئید باید داروهای خود را سر وقت مصرف کنند و از کاهش و افزایش خودسرانه دوز مصرفی بپرهیزند. همچنین مصرف مکمل‌ها بدون مشورت پزشک برای این افراد ممنوع است، زیرا برخی از مکمل‌ها می‌تواند در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد کند.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.