نحوه تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۳ مشخص شد

نحوه تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۳ مشخص شد

وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران چه گفت؟

دنیای قلم -مهم‌ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به منتفی شدن تعیین دستمزد سال آینده کارگران به شکل منطقه ای، برگزاری جلسات دستمزد از هفته آینده، افزایش توان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و حل مشکل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار اختصاص داشت.

به گزارش خبرآنلاین، این هفته سخنگوی اقتصادی دولت از منتفی شدن تعیین مزد منطقه ای برای سال آینده خبر داد.

آنطور که سیداحسان خاندوزی گفته با توجه به مذاکرات در شورای عالی کار و به دلیل آنکه برای سال ۱۴۰۳ تقسیم بندی‌های مورد نظر انجام نشده است، مزد منطقه‌ای در دستور کار نیست و برای سال آینده اجرایی نخواهد شد.

ایسنا در گزارشی نوشت: سیدصولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت از برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار از هفته آینده خبر داد و گفت: از هفته آینده آرام آرام جلسات شورای عالی کار را برگزار می کنیم. البته جلسات کارشناسی آن در حوزه معاونت روابط کار برگزار و شاخص‌ها بررسی می‌شود و امیدواریم بتوانیم تصمیمی که حق و عدل است را بگیریم.

وی گفت: بعضا فکر می‌کنند که حداقل حقوق و دستمزد را دولت یا وزیر کار مشخص می‌کند در حالی که شورای عالی کار است که این کار را انجام می‌دهد. البته شخصیت‌های حقوقی هم در این جلسه حضور دارند و امیدواریم بتوانیم با شاخص‌هایی که به دست می‌آید تصمیم معقول و منطقی در این بخش بگیریم.

آخرین آمارها از سامانه جست و جوی شغل حاکی از آن است که نزدیک به ۲۷۵ هزار ظرفیت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل به ثبت رسیده است.

به گفته امید ملک ـ مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق آخرین آمار بالغ بر ۲۸۰ هزار نیروی کار وارد سامانه شدند. ۱۴۰ هزار نفر رزومه خود را تکمیل و درخواست شغلی را در سامانه ثبت کردند.

وی افزود: همچنین ۲۷ هزار کارفرما در سامانه اطلاعات خود را ثبت و درخواست نیرو کرده‌اند و ۹۳ هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی صادر شده که حدود ۳۰ هزار نفر نیز از این طریق وارد بازار کار شده‌اند.

محمد آذرپناه - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز این هفته در راستای اجرای طرح فجرانه کالابرگ اعلام کرد که افراد آزاد هستند در این طرح از هر نام و نشان تجاری خرید کنند.

وی گفت: اگر فروشگاهی مردم را مجبور کرد از برند خاصی خریداری کنند، تخلف است و شهروندان در صورت مواجه شدن با مشکل می‌توانند برای ثبت اعتراضات و مشکلات خود با شماره ۰۲۱۶۳۶۷ تماس حاصل کنند.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.