روش خانگی کنترل تب

روش خانگی کنترل تب

با این روش تب را کنترل کنید

دنیای قلم -تب بخشی از مکانیسم دفاعی بدن است که ناراحت‌ کننده و گاهی اوقات دردناک است، اغلب در شب بدتر می‌شود و می‌تواند خواب شما را به هم بزند. در هنگام تب گاهی تمام بدن شما درد دارد و احساس بیماری و گرما می‌کنید ولی نگران نباشید با پیشنهادهای ارائه شده می توانید این مشکل را تا حدودی رفع کنید. طبق معمول به یاد داشته باشید که درمان‌های خانگی فقط برای زمانی است که به دکتر دسترسی ندارید. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده دارای دمای بالاتر از حد نرمال هستید، باید:


جوراب‌های مرطوب روی مچ پا قرار دهید

 این یک راه حل عالی برای کودکان است، به سادگی آن‌ها را کمی مرطوب کنید و آن‌ها را روی ناحیه مچ پا قرار دهید. وقتی جوراب خشک می‌شود، این روش را تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها چکه نمی‌کنند و حتما قبلا آن ها را بچلانید. این روش باعث تسکین و آرام کردن کودک بیمار می‌شود.


با آب با دمای معمولی پاشویه کنید

زیر دوش برای 2 دقیقه بایستید، دما را به آرامی پایین بیاورید تا تغییر دما به بدن آسیب نرساند.
مقدار زیادی آب بنوشید| تب یکی از علل کم شدن آب بدن است، بدن در حال مبارزه با موجودات خارجی است. بنابراین آب آشامیدنی، چای گیاهی یا آب میوه، یک ایده عالی است، به ویژه اگر تب همراه با اسهال و استفراغ باشد؛ مقدار مایعات مصرفی، بستگی به سن بیمار دارد (3 لیتر برای مردان بالغ، 2.2 لیتر برای زنان و 1.5 لیتر برای کودکان).


سرد کردن سر و گردن

 از پارچه های سرد یا مرطوب استفاده کنید هر چند بار که لازم است تکرار کنید. زمانی که پارچه خشک شود یا دیگر احساس خنکی داشتید، آن را عوض یا مرطوب کنید. بهتر است از مایعات، مانند سوپ سبزیجات یا چای گیاهی استفاده کنید. به این ترتیب بدن سریع تر ریکاوری می شود و می تواند به راحتی بهبود یابد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.