به این دلایل آب گرم بنوشید

به این دلایل آب گرم بنوشید

خواص نوشیدن آب گرم

دنیای قلم -نوشیدن آب گرم به عملکرد بهتر آنزیم های گوارشی کمک کرده ، باعث هیدراته ماندن بدن شده و به سم زدایی آن کمک می کند
به گفته متخصصان تغذیه نوشیدن آب داغ به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید و می‌تواند به هضم غذا، تسکین استرس، رفع احتقان و راحتی کمک کند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مشکلات گوارشی را تجربه کنید. نوشیدن آب گرم با معده خالی هضم غذا را تسهیل می‌کند. در ادامه به نقل از «همشهری» خواص نوشیدن آب داغ را بررسی می‌کنیم. فقط به خاطر داشته باشید نوشیدن آب جوش می‌تواند به مری شما آسیب جدی بزند. 


۱ آنزیم‌های گوارشی را تحریک می‌کند

وقتی آب گرم وارد معده می‌شود، به فعال شدن آنزیم‌های گوارشی کمک و هضم راحت‌تر را تسهیل می‌کند. آب گرم با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی به عنوان یک محرک طبیعی برای سیستم گوارش عمل می کند. آنزیم ها نقش مهمی در تجزیه مواد غذایی به قطعات کوچک تر ایفا می کنند و باعث جذب مواد مغذی می شوند.


۲ استرس را مدیریت می‌کند

 استرس می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت دستگاه گوارش داشته باشد و منجر به علایمی مانند سوء هاضمه، گرفتگی معده و اسهال شود. نوشیدن آب گرم می تواند به تقویت آرامش و کاهش سطح استرس کمک و به نوبه خود هضم غذا را تسهیل کند. 


۳یبوست را برطرف می‌کند

 یکی از قابل توجه ترین فواید آب گرم برای هضم، توانایی آن در کاهش یبوست است. آب گرم به نرم شدن مدفوع و تحریک حرکات روده کمک می کند و عبور مواد زاید را از روده بزرگ آسان تر می کند. اگر روزانه دچار یبوست می شوید آب گرم را با معده خالی بنوشید.


4 نفخ و گاز معده را کاهش می‌دهد

 نفخ و گاز، مشکلات گوارشی رایجی هستند که می توانند ناراحت کننده باشند.  اما نوشیدن آب گرم برای کاهش این علایم با ارتقای هضم بهتر و کاهش تجمع گاز در روده‌ها همراه است . این اتفاق می افتد زیرا آب گرم ماهیچه های دستگاه گوارش را شل و به خروج گازهای به دام افتاده کمک می کند.


۵به سم‌زدایی کمک می‌کند

 آب گرم می تواند با دفع سموم و مواد زاید از سیستم گوارش، از فرایند سم زدایی طبیعی بدن پشتیبانی کند. مصرف آب گرم با معده خالی می تواند به شروع فرایند سم زدایی با تحریک حرکات روده و ترویج دفع مواد زاید کمک کند. علاوه بر این، آب گرم باعث عرق کردن می شود که روش دیگری برای دفع سموم بدن است.    
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.