با این روش از خشکی چشم پیشگیری کنید

با این روش از خشکی چشم پیشگیری کنید

نشانه‌ها و راه‌های پیشگیری از خشکی چشم

دنیای قلم -خشکی چشم یکی از معضلاتی است که خیلی‌ها گرفتار آن هستند. این عارضه به‌طور معمول زمانی بروز می‌کند که اشک چشم قادر نباشد محیط چشم را آن طور که باید و شاید مرطوب و نرم و روان کند. به گزارش نشریه «دراگ»، خشکی چشم باعث سوزش و خارش چشم می‌شود.


نشانه‌های خشکی چشم| علامت‌‌ها و نشانه‌هایی که در هر دو چشم دیده می‌شوند عبارت‌اند از: احساس سوزش و خارش در چشم‌ها، وجود رشته مخاطی در داخل یا اطراف چشم، حساسیت به نور، قرمزی چشم، احساس وجود شیء خارجی در چشم‌ها، مشکل در استفاده از لنزهای تماسی، مشکل در رانندگی در شب، آبریزش چشم که در واقع واکنش بدن به تحریک خشکی چشم است.


راه‌های پیشگیری از خشکی چشم‌| از جریان باد مستقیم به داخل چشم‌ها، مانند جریان هوای سشوار، بخاری  خودرو یا پنکه و کولر باید دوری کرد، زیرا باعث از بین رفتن رطوبت چشم‌ها می‌شود. با مرطوب نگه داشتن محیط زندگی‌ مانند استفاده از مرطوب‌کننده‌های هوا در زمستان‌ می‌توان از خشک ‌شدن چشم‌ها جلوگیری کرد. استفاده از عینک‌ آفتابی یا دیگر عینک‌های محافظ در هوای خشک و بادی نیز بسیار مفید است. در مدت کار طولانی، به‌ویژه کاری که  مستلزم نگاه کردن به صفحه رایانه است، هر از گاهی به چشمان خود استراحت بدهید؛ چشم‌ها را ببندید یا چند بار پلک بزنید. چشم‌ها در برخی مناطق واقع در ارتفاع‌های زیاد یا مناطق بیابانی دچار خشکی می‌شوند.

اگر در چنین محیط‌هایی هستید، چشم‌هایتان را برای چند دقیقه ببندید تا تبخیر اشک به حداقل برسد. از کشیدن سیگار بپرهیزید. در صورتی که سیگاری هستید، این عادت را ترک کنید، زیرا باعث خشکی چشم‌ها می‌شود. در صورتی که دچار عارضه خشکی چشم مزمن شده‌اید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از طریق آزمایش‌های تخصصی، میزان یا پیشرفت این عارضه را مشخص کند. تجویزها و توصیه‌های درمانی پزشک یا متخصص را به‌دقت دنبال کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.