نگهداری خرمالو برای طولانی مدت

نگهداری خرمالو برای طولانی مدت

نگهداری از خرمالوی رسیده بسیار سخت است. زمانی که خرمالو برسد و نرم شود، باید حداکثر در عرض چند روز آن را مصرف کنید.

دنیای قلم -نگهداری از خرمالوی رسیده بسیار سخت است. زمانی که خرمالو برسد و نرم شود، باید حداکثر در عرض چند روز آن را مصرف کنید. به طور معمول خرمالوی رسیده تا دو روز در دمای اتاق و تا شش روز در یخچال قابل نگهداری است. برای نگهداری خرمالو برای مدت طولانی باید آن را به صورت سفت و نرسیده تهیه کنید، اما خرمالوی نرسیده را چطور نگهداری کنیم؟ آیا راهی برای افزایش ماندگاری خرمالوی رسیده وجود دارد؟ در ادامه می‌توانید با نکاتی مهم برای نگهداری خرمالو در خانه آشنا شوید. 
۱- خرمالو را در یخچال قرار دهید| خرمالو از آن میوه‌هایی است که با قرار گرفتن در دمای اتاق شروع به نرم شدن می‌کند،اما چطور خرمالو را برای مدت زمان نسبتا طولانی در یخچال نگهداری کنیم؟ برای این که ماندگاری خرمالو زیاد شود، باید آن را در یک سبد بریزید و در یخچال قرار دهید. قرار دادن خرمالو در کیسه‌های کاغذی و پارچه‌ای نیز ایده مناسبی برای افزایش ماندگاری این میوه است. معمولا خرمالوی نرسیده بعد از چند روز قرار گرفتن در محیط آشپزخانه می‌رسد و نرم می‌شود، هر بار برای مصرف خرمالو می‌توانید آن را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا قابل مصرف شود.
۲- خرمالو را از نور خورشید دور نگه دارید| قرار گرفتن خرمالو حتی برای مدت زمان کوتاه در معرض نور خورشید موجب نرم شدن آن می‌شود و ماندگاری میوه را کاهش می‌دهد. برای افزایش ماندگاری خرمالو باید آن را در فضایی خنک و دور از نور خورشید قرار دهید. هر چقدر محل نگهداری خرمالو تاریک‌تر باشد، ماندگاری آن بیشتر می‌شود.
۳- خرمالو را از میوه‌هایی که گاز اتیلن تولید می‌کنند، دور کنید| راز نگهداری طولانی مدت خرمالو در یخچال دور نگه داشتن آن از میوه‌های دیگر است. برخی میوه‌ها مثل موز، گوجه فرنگی، سیب و گلابی از خود گاز اتیلن تولید می‌کنند و قرار دادن خرمالو در کنار این میوه ها موجب نرم شدن و رسیدن سریع‌تر آن می‌شود. برای ماندگاری طولانی‌تر خرمالو باید آن را دور از این میوه‌ها نگهداری کنید.
۴- خرمالو‌های آسیب دیده و نصف شده را به سرعت مصرف کنید| اگر پوست خرمالو آسیب دیده بهتر است خرمالو را در همان روزی که تهیه کرده‌اید، مصرف کنید. به علاوه اگر پوست خرمالو را جدا  یا آن را خرد کرده‌اید، باید نهایتا تا یک ساعت بعد آن را مصرف کنید، در غیر این صورت مزه خرمالو تغییر می‌کند و باید آن را دور بریزید.
۵- خرمالو را در کیسه پلاستیکی قرار دهید| یکی دیگر از روش‌های سالم نگه داشتن خرمالو برای مدت زمان طولانی این است که میوه‌ها را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. قرار دادن خرمالو بدون پلاستیک یا ظرف در یخچال، موجب خراب شدن آن می‌شود.
6- خرمالو را تنها در زمان مصرف بشویید| اگر عادت کرده‌اید که همه میوه‌ها را بشویید و بعد در یخچال بگذارید، بهتر است درباره خرمالو متفاوت عمل کنید. برای افزایش ماندگاری خرمالو و نگهداری آن به مدت بیشتر باید آن را به صورت شسته نشده و کاملا خشک در یخچال بگذارید. مرطوب شدن پوست خرمالو موجب خراب شدن زودهنگام آن می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.